szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A mediapiac.com a "Gazdálkodj okosan!" korszakának nagy kereskedelmi márkáinak mai sorsát követve közölt összeállítást.

Mint megírtuk: az Aranypók 19 üzletéből 15-öt bezár, négyet pedig franchise-rendszerben, az üzlethelyiségek és a márkanév tulajdonjogát fenntartva dolgozói üzemeltetésbe ad. A mediapiac.com ennek kapcsán összeállítást közölt a "Gazdálkodj okosan!" korából ismert üzletláncok, márkanevek sorsáról.

A Gelka (Gépipari Elektromos Karbantartó Vállalat) javítóhálózat 1960 óta létezett, 1993-ig bírta nagyvállalatként, majd kisvállalatok hálózataként. A felszámolás után az egyes egységeket az ott dolgozók tovább működtették - olvasható a lapban.

A Vasedény üzleteket 2010-ben vette át a jelenlegi üzemeltető, és hat budapesti üzletből és egy korszerű webshopból álló hálózatában elsősorban magas minőségű, jó ár-érték arányú márkákat forgalmaz, elsősorban a közép- felsőközép- és prémiumkategóriában.

A hatvanéves Röltex (szül.: Rövidáru és Lakástextil Kiskereskedelmi Vállalat) a piac egy sajátos szegmensét szolgálja ki, és számos trend támogatja a működését: a bezárkózás, az otthonteremtés, a DIY, a kézműves hobbik vagy akár eladásra alkotás reneszánsza és a spórolási törekvések egyaránt piacot teremtenek a termékei számára.

A dm, a Rossmann és a parfümérialáncok mellett háttérbe szoruló Azúr drogérialánc üzleteit a Schlecker vette át 2005-2006-ban, ám azóta a vevő is a kivonulás mellett döntött.

A Keravillt 1950-ben alapították, 1980-tól építette fel az áruházi értékesítést. A viszonylag tőkeerős tulajdonos (Fotex-csoport) ellenére sem bírta a versenyt az elektromos készülék kiskereskedelmi piacon a konkurensekkel, ezért 2004-ben megszűnt - olvasható az összeállításban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!