Feszültség és konfliktus a szervezetben – Hogyan kezelhető?
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Kik is a Fideszhez köthető, már-már átlathatatlanul összetett médiabirodalom létrehozói, főszereplői háttérből irányítói, szürke, vagy nem is olyan szürke eminenciásai? Az Átlátszó.hu és a Kreatív Online közös cikkben térképezi fel a kusza tulajdonosi és személyi viszonyokat. A cikkből az iskiderül, miért mennek oda az állami hirdetési és gyártási pénzek a médiapiacon, ahova.
Az állam és a kormány soha korábban nem tapasztalt mértékben avatkozik bele a média- és reklámpiac erőviszonyaiba. A törvények módosításával, a közbeszerzések vitatható lefolytatásával, esetenként megkerülési szándékával, és mint az egyik legnagyobb hirdetői szektor, a hirdetési pénzek bizonyítottan aránytalan elosztásával számos ponton mutatható ki az állam és a kormányzat piactorzító szándéka – olvasható a két médium közös cikkében. Ez utóbbi elsősorban a közterületi-, a rádiós- és a nyomtatott sajtópiacon egyértelmű, pont azokban a médiapiaci szegmensekben, ahol a Fidesz-közelinek mondott üzletemberek médiapiaci érdekeltségeinek jelentős része található. Az állami hirdetési pénzek eléköltéséről továbbiakat itt lehet olvasni.
A felsorolt személyek egy része más vállalkozásokban is érdekelt, cégbirodalmuk nem csak a médiapiacra terjed ki. Ezekben az esetekben (például Simicska Lajos vagy Nyerges Zsolt) egyéb vállalkozásaikra nem térünk ki, ezekről az Átlátszó már több cikkben is beszámolt. Csak olyan személyekről írunk, akiknek szerepe, tisztsége, netán rokoni szála – a nyilvánosság számára is elérhető forrásokból is – egyértelműen bizonyítható, így több olyan emberről is le kellett mondanunk, kikről pusztán szóbeszéd terjeng a reklám- és médiapiacon, viszont szerepüket, személyes kapcsolataikat nem sikerült minden kétséget kizáróan bizonyítanunk.
Közszereplők |
A magyar reklám- és médiapiacon befolyással rendelkező, a Fideszhez és annak gazdasági holdudvarához köthető személyek alapvetően három csoportba oszthatók: az államapparátuson, állami cégeken belül funkcióval rendelkezőkre, a cégtulajdonosokra, valamint a cégek aláírási jogkörrel bíró menedzsmentjére. A két utóbbi csoportba olyan személyek tartoznak, akik piaci vállalkozásokban érdekeltek, így felvetődhet, hogy mennyire számítanak közszereplőknek? Mivel a törvények nem fogalmazzák meg világosan, kik számítanak Magyarországon közszereplőnek, ezért a szerzők a Főszerkesztők Fórumának irányelvét tartják követendőnek: a politikai döntéshozókon kívül közszereplőnek tekintik a munkájukat a nyilvánosság előtt végző üzletembereket, illetve azon cégek képviselőit, mely cégek közbeszerzésekben érdekeltek, az adófizetők pénzével kapcsolatos tranzakciókban vesznek részt. |
A szerzők 19 "címszót" dolgoznak fel, többségükben virtigli üzletemberekről van szó, de szerepel közöttük tanácsadó, ügyvéd, volt bankvezér, jogász és újságíró is.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Harmadik birodalmi mintára, de nem német minőségben készült el 50 éve a Balatonig vezető autópálya első fontosabb szakasza. Az állampártnak elég volt, hogy csak Kádár János balatonaligai nyaralójáig ért a sztráda.
Mexikót is hasonló vámokkal sújtja az amerikai elnök.
Egy hollywoodi film forgatókönyvének lapjaira kívánkoznak az izraeli nukleáris fegyver megszerzésének részletei.
Apáti Bence mozgalmának éppen volt érkezése ezt legyártani.
A férje brazil, meg ott elismerik a melegházasságot.