Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Több mint 4 millió palack cidert ittak meg a magyarok tavaly, ami egyetlen év alatt több mint nyolcszoros növekedést jelent a piacon. Az édes ízeket jobban kedvelik, és már nemcsak szórakozás közben, hanem otthon is szívesen fogyasztják – derül ki a Somersby év eleji elemzéséből.
Rohamosan nő az angolok egyik kedvenc italának népszerűsége Magyarországon: míg 2011-ben 507 008 üveg cider fogyott a magyar piacon, addig 2012-ben már 4 380 400 üveget vettünk le a polcokról – derült ki a Nielsen Piackutató legfrissebb adataiból. Ez egyetlen év alatt 865 százalékos növekedés – derül ki a termékcsoportban piacvezető, az összes eladott cider 73 százalékát értékesítő, Somersby márka év végi értékeléséből. „Ennek az italkategóriának a népszerűvé válása nagyban köszönhető annak is, hogy a magyar fiatalok szeretnek kísérletezni az ízekkel, és szívesen kóstolnak meg újdonságokat” – mondta Palkó András, a Somersbyt forgalmazó Carlsberg Hungary Kft. marketing vezetője, a vállalat év elejei felmérésére hivatkozva.
A főleg szórakozóhelyeken, bulizás közben megivott cider mellett egyre népszerűbb az otthoni fogyasztás is. A felmérés eredményeiből kiderül, hogy egy otthoni italozás alkalmával is cidert választ a kitöltők harmada. Az ital csomagolása sem elhanyagolható, hiszen a 24 év alatti kitöltők közel felének fontos, hogy az általa fogyasztott cider üvege összhangban legyen annak tartalmával.
Míg a nemzetközi üzletláncokban a 2011-es évben a cider eladások 10 százaléka valósult meg szupermarketekben, addig ez 2012-ben meghaladta a 20 százalékot. Míg 2011-ben az eladott cidereknek csak a 7 százaléka volt nem alma ízű, addig ez a szám 2012-re 33 százalékra nőtt.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Ajánló a HVG legfrissebb számából.