Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Mit is akarunk elérni egy rövid, legfeljebb egyperces dumával? Egyáltalán, mit érhetünk el? Természetesen hiú ábránd azt gondolni, hogy 60 másodperc múltán nyílik a csekk-könyv és mire kiszállunk abból a bizonyos liftből egy befektetővel gazdagabbak vagyunk. A Startupdate összeszedte a sikeres pitch eszközeit.
A pitch célja, hogy felkeltse a hallgató(k) érdeklődését, adjanak egy névjegyet és amikor megkapják a miénket, ne mentsék a számunkat azonnal a startupper-koldul-ne-vedd-fel kategóriába. A cél tehát egyszer az érdeklődés felkeltése. Az sem hátrány, ha a pitch nem olyan, mintha benyomnának rajtad egy gombot, és a benned rejlő Startup Kid Droid 2.0 ledarálná a dumát – vagyis legyen a pár indító szóból párbeszéd, indítson el egy együtt-gondolkodást – írja a Starupdate. A pitch talán legnehezebb része szimpátiát ébreszteni a másikban, és ezáltal akarja a következő találkozót.
Melyek is a legfontosabb eszközök? Célszerű a pitchinget olyan mondattal kezdeni, hogy a hallgatóság kíváncsi legyen a második mondatra is. Ez a legnehezebb része, mert hónapok, sőt évek munkáját kell összefoglalni, és ez talán lehetetlennek tűnik, de meg lehet csinálni. Fontos a magabiztos fellépés, amibe azonban érzelmek is megjelennek. Ahogy egy randin nem célszerű egy problémás csaj/pasi képét kialakítani, úgy a pitch sem lehet izzadtságszagú. Az viszont nagyon hasznos, ha látszik, hogy a startupper él-hal azért, amit csinál, feltétel nélkül hisz benne.
Az idő rövid, minden szónak jelentősége van, és kevés kivételtől eltekintve nem jó, ha a pitch-nek hirdetés szaga van. A bullshit pont attól bullshit, hogy közhelyes és gyakran fölényeskedő, és a hallgatóságban erőszakosan kelt bevonódási kényszert. Legyen kapaszkodó benne. Felhasználószám, bevétel, növekedés, egy nagy név, aki mögötte áll – ezek pozitív mankót adnak a hallgatóságnak. Gyakorolni és gyakorolni. Egy profi előadó szerint amíg fel nem mondja saját magának az előadását legalább kétszázszor, addig még a saját családjának sem mutatja be. A sok gyakorlásnak azonban nem szabad látszania, azaz váljon készséggé a pitch.
Az elevator pitch-ben nem célszerű a pénzrők beszélni, aki befektetne, és van is pénze, az majd megkérdezi. Érdemes egy plusz mondattal befejezni, amit a pitching guide-ok nem említenek: hogyan hat az ötlet – megvalósulása esetén – társadalmilag, kik fogják használni és miért. Ez jó záró mondat, mert segít a hallgató félnek együtt gondolkodni. Hab a tortán, s asikerül szimpátiát kelteni. Erre nincs recept, a szerény ségés a kiegyensúlyozottság még seniknek sem vált hátrányára.
További részleteket itt lehet olvasni.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A tízes toplistán a nyolcadik helyre került a kamcsatkai földrengés, mégsem voltak halálos áldozatok. Ez hogyan lehetséges? Cikkünkben igyekszünk válaszokat találni. Felidézzük azt a 2004-es katasztrófát is, amikor a világ egy életre megtanulta, mi az a cunami.
Ha sikerül a kormányváltás, más törvényre is hasonló sors vár.
A kormányközeli lap a közvélemény-kutató megfutamodásáról írt, aki szerint erről szó sincs.
Új műsorvezetőket kap a Kalandra fal!