Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Állítólag döntés született arról, hogy Bosznia-Hercegovina szövetségi kormánya nem finanszírozza tovább az ország nemzeti légitársaságának veszteséges működését, a B&H Airlines így az hamarosan csődbe mehet.
Állítólag döntés született arról, hogy Bosznia-Hercegovina szövetségi kormánya nem finanszírozza tovább az ország nemzeti légitársaságának veszteséges működését, a B&H Airlines így hamarosan csődbe mehet - írja a Balkans.com. Bosznia kormány évente 3,5 millió euróval támogatja a légitársaságot, de a felhalmozott adósságot tovább már nem finanszírozzák. A cég 108 embert foglalkoztat.
A légitársaság egyelőre továbbra is működik, jegyeket is lehet venni a B&H Airlines gépeire. A boszniai légitársaság gépei nemrég a földre kényszerültek egy időre, miután a Hypo Alpe Adria Bank bejelentette, hogy blokkolja a társaság számláit annak felhalmozott adósságai miatt. A mindössze két gépet üzemeltető légitársaság már tavaly februárban is hasonló szituációban találta magát, amikor a Turkish Airlines kiszállt a cégből, a B&H Airlines pedig nem folytatta azon hiteleinek visszafizetését, melyeket két repülőgépének megvásárlására vett fel.
A B&H Airlines létrehozása a második próbálkozás volt arra, hogy Bosznia-Hercegovinának saját légitársasága legyen. A korábbi légivállalat, az Air Bosna 1994-2003 között működött, ekkor a felhalmazott adósság agyonnyomta a vállalatot, az Air Bosna csődbe ment. A balkáni nemzeti légitársaságoknak általában nincs szerencséjük, a Palair Macedonian Airlines és a MAT Macedonian Airlines is becsődölt az utóbbi években.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Teljes kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást, ahol végül a szervezők szerint 200 ezren voltak.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Tisza 46, Fidesz 35. A Mi Hazánk mellett a DK is bejutna.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.