Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Rekorderedményt ért el tavaly a Magyarországon is jelen lévő német Rossmann drogériahálózat, jórészt annak köszönhetően, hogy átvett a csődbe ment Schlecker boltjaiból, és a vásárlók is átpártoltak hozzá.
Németország második legnagyobb drogériahálózatának bevétele 16,1 százalékkal 5,95 milliárd euróra nőtt tavaly az előző évhez képest. Az első helyen álló DM 7 milliárd eurós forgalmat ért el 2012-ben.
Rekordot döntött a Rossmann profitja is, adózás előtt a forgalomra vetítve 4 százalék, azaz 238 millió euró volt.
A boltok száma egy év alatt 9 százalékkal, azaz 142-vel nőtt, és a társaság az idén is folytatja a terjeszkedést, várhatóan 280 új üzletet fog nyitni bel- és külföldön.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A 30 százalékos vámfenyegetés megfelezéséért cserébe az unió vállalta, hogy 750 milliárd dollárért vesz energiát az USA-tól, és 600 milliárd dollárnyi új befektetést hajt végre az Egyesült Államokban.