Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Kiválasztották a Teljesítésigazolási Szakértői Szervnek (TSzSz) dolgozó szakértőket, összesen valamivel több mint 150 szakember vesz majd részt a testület munkájában - írta a Világgazdaság csütörtökön.
A lapnak Vándor Béla, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara vezető jogtanácsosa elmondta: a véleményező bizottság által megfelelőnek ítélt szakértőket a nemzetgazdasági miniszter nevezi ki a közigazgatási és igazságügyi miniszter egyetértésével. A TSzSz vezetőhelyettese Csermely Gábor lett.
Az új szervezet - amelynek az eredeti tervek szerint már július eleje óta működnie kellene - létrehozásának célja, hogy az építészeti-műszaki tervezési, építési és kivitelezési szerződések teljesítését egy vizsgálatot követő szakvéleménnyel igazolja, amennyiben ezt az igazolást a megrendelő nem vagy nem megfelelően adta ki. A TSzSz a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik majd, tagjait az igazságügyi szakértők közül toborozták.
A szervezet szakvéleménye két célt szolgál: egyrészt megalapozhatja egy új típusú per indítását, másrészt, ha a vizsgálat szerint nem indokolt a biztosíték (jelzálogjog, kezesség vagy bankgarancia) lehívása, akkor a biztosítékot nyújtó személy nem teljesíthet. A TSzSz létrehozásától az építőipar szereplői a vitás ügyek rendezésének felgyorsítása mellett azt várják, hogy csökkenjen a lánctartozás újratermelődésének üteme.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.