Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
A TriGránit azt fontolgatja, hogy kiszáll a szlovén főváros új busz és vasúti termináljának megépítéséből. A Demján Sándor érdekeltségi körébe tartozó vállalat így egy 250-300 millió eurós ljubljanai beruházásról mondana le. A cég amiatt távoznia, mivel nem sikerült megállapodni az állami szubvencióról, a szlovén vasutak vezetője szerint ugyanakkor a TriGránit csak nyomást gyakorol a kormányzatra a megfelelőbb támogatásért.
Kiszállhat a TriGránit a szlovén főváros új busz és vasúti termináljának építéséből – írja a Slovenia Times a Finance szlován üzleti napilapra hivatkozva. A Demján Sándor érdekeltségi körébe tartozó vállalat így egy 250-300 millió eurós ljubljanai beruházásról mondana le. A kivonulás fő oka az lehet, hogy egyelőre nem biztosított a projekt állami támogatása. Bár a kormány felajánlotta pénzügyi támogatását a projekthez, a hírek szerint a feltételek, illetve az összeg nem volt megfelelő a cég számára.
A szlovén vasutak vezérigazgatója megerősítette az értesülést, ám azt mondta, hogy szeretnének egy olyan megoldást találni, mellyel folytatódhatna a projekt. Dusan Mes szerint a TriGránit egyfajta nyomást gyakorol a kormányra a kért támogatásért, miközben nyitva is hagyja az ajtókat a beruházás folytatására. A vezérigazgató szerint a következő hetekben tisztulhat a kép. Mes hozzátette, hogy nem is az állam által ajánlott forrásokkal van igazából a probléma, hanem azzal, hogy a TriGránitnak rendelkezésére áll-e a projekt további részére a pénz.
A projekt mellesleg már két éve áll, a szlovén gazdasági miniszter ugyanakkor tavaly májusban azt mondta, hogy az állam készen áll a projektben történő részvételre, ám ehhez egy kész pénzügyi terv kell. Az állami támogatás ekkor 25 millió euróról szólt.
Az Emonika-projekt néven futó beruházás igazgatója, Tóth Csaba nem kommentálta a legutóbbi híreket, ám az STA hírügynökségnek decemberben azt mondta, hogy a fejlesztő még nem rendelkezett az állami támogatást biztosító kötelező érvényű dokumentummal, emellett pedig a túlzott bürokráciát is említette a problémák között.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt új filmjében.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.
Nem tudni, mit hoz a jövő, de Litkai Gergely a BKK-leállás után kidolgozta a Fővárosi Csődelodázási Csomagot.