szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

26 évesen alapította kozmetikai kiegészítőket forgalmazó cégét, ma már milliárdos.

Anisa Telwar, amerikai üzletasszony 1992-ben alapította kisvállalkozását, egy kozmetikai eszközöket gyártó és forgalmazó cégét. Ma már milliárdos, cégcsoportja évente 30 millió dollár (6,7 milliárd forint) bevételt termel. Titka az volt, hogy "intelligens és szép sminkeszközökkel" jelent meg a piacon, ami azt jelenti, hogy környezetbarát anyagokból készítette gyönyörűre dizájnolt púderjeit, szemceruzáit, ecsetjeit, amiket kézzel készítenek.

A pakisztáni származású Telwar csendestársa egy feltaláló volt, aki egy újfajta, tartósabb, környezetbarát, jobban összerakott sminkpamacsot fejlesztett ki. Ez lett később minden sminkpamacs őse. Az illetőnek nem volt kereskedelmi vagy marketinges tapasztalata, ezt a részt vitte Telwar. A céget együtt vitték sikerre tíz év alatt, ám az illető 2000-ben kiszállt a cégből, hogy megcsinálja saját vállalkozását. Ekkor Telwar majdnem elvesztette a cégét, mert pereskedni kezdtek. Két évig úgy tűnt, hogy Telwar húzza a rövidebbet, ám végül ő nyert. Újraszervezte vállalatát, és külföldi terjeszkedésbe kezdett.

A cégből akkor vált nagyvállalat, amikor Kínában építette fel saját gyártóüzemét 2003-ban. Az olcsó kínai munkaerővel negyedére szorította le a gyártási költségeket, így olcsóbban tudta eladni termékeit, gyorsabban kezdett növekedni, és a cége jövedelmezősége is nagyot javult. A ma 46 éves üzletasszony szerint a legtöbbet a kudarcaiból tanult, mert ez adott neki erőt, hogy újra és újra talpra álljon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!