Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Az erdei vasút bája évtizedek óta, apró lépésekkel, de visszalopja az egykor feledésre ítélt technológiát és életérzést, amit semmi más em képes produkálni. A turizmus szolgálatába állított pálházi erdei vasútnál elkészültek a teljesen felújított, öreg mozdonyokkal is. Még időben, mert kezdődik a szezon.
A Pálházi Állami Erdei Vasút tavaly kezdett felújítási programjában összesne 11 kocsit és a mozdonyszínt korszerűsített, mostanra pedig elkészült két C-50-es dízelmozdony "ráncfelvarró" karbantartása is. Az ÉSZAKERDŐ Zrt.-hez tartozó pálházi kisvasút mozdonyait az eredeti állapotnak megfelelően próbáláták a szakemberek helyreállítani, a színei ezéert lettek zöld, piros, sárga és fekete. Így néz ki:
A két magyar gyártmányú jármű igazi „guruló történelem”, egyikük éppen az idén 60 hatvan éves, a másik jövőre - és mindkét mozdony tökéletesen működik. E hét végétől erről meg is lehet győződni, mivel a mozdonyok az április 12-étől érvénybe lépő nyári menetrendben munkába is állnak. A Pálháza-Rostalló távolságot 40 perc alatt teljesítő szerelvények minden nap 8.30-tól 16.00 óráig ingáznak.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.