Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Tom Szaky újrahasznosított szemétből vált milliárdossá, most fikciós realytit forgat.
Tom Szaky cége két dolognak köszönheti a sikert: olyan hulladék feldolgozásával foglalkozik, amelynek nincs hagyományos feldolgozási rendszere (pl. cigarettacsikk, csoki papír, szívószál, celofán, kávékapszula). A másik, hogy sikerült megtalálnia azt a módszert, amivel globálissá teheti ezt a tevékenységet.
Szaky marihuánatermesztéssel kezdte, majd gilisztaürülékből állított elő biotrágyát. Mára a TerraCycle piacvezető a hagyományosan újra nem hasznosítható hulladékok feldolgozásában. Jelenleg 26 országban 60 milió ember gyűjti neki a szemetet. Elsősorban társadalmi vállalkozóként tekint magára, akinek a fenntarthatóság, a zöld gondolat már sokkal fontosabb, mint a profit. Ennek érdekében előadásokat tart, cikkeket ír, a New York Times rendszeres szerzője kisvállalati témákban, de blogja megtalálható volt egy időben a hvg.hu-n is, illetve terjedelmes anyagban írtunk róla a HVG Extra Business tavalyi számában is.
Üzleti modellje az, hogy igazi liberális ökokapitalista módjára minden szereplőt érdekeltté tesz a hulladékfeldolgozás folyamatában. Önkéntesek gyűjtik neki a szemetet, amiért pénzt kapnak. Szaky cége feldolgozza a szemetet, ám ennek költségét a nagyvállalatok (pl. egy csokigyár) fizetik meg neki. Cserébe a nagyvállalatok elmondhatják, hogy az ő termékük, csomagolásuk, cigarettájuk biztosan újrahasznosított, azaz nem megy a szemétbe. Szaky cége különféle termékeket is készít a feldolgozott szemétből. Például bakelit lemezekből, illetve áramköri lapokból készült TerraCycle órákat, poháralátéteket és képkereteket.
Tom Szakyról bővebben ebben az interjúnkban olvashat>>
Tom Szaky most egy TV sorozatot indított útnak, amiben fiktív, de a valóságon alapuló történetekben mutatja be cégének főbb szereplőit. Eddig 10 darab 30 perces részt forgatott le egy kicsi, de profi online médiacég, a Pivot segítségével. A New York Times-ba írt cikkében Tom Szaky bővebben ír arról, hogy miért fordult a reality felé, és hogy mit jelent neki a mini tv-sorozat, mint marketingeszköz. Azt írta, hogy a korábbi kisfilmjeit, amelyek a cégének missziójáról szóltak, nem nagyon nézték az emberek. Ezért fordult profi szakemberekhez, akik újragondolták neki a marketinget, mondván, hogy inkább személyes történeteket mondjon el, ennek formája pedig a valós eseményeken alapuló fikció legyen.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A magánintézményben elhelyezett kisfiúért havonta 220 ezer forintot fizetett a család.
Hol máshol lehet együtt lógni egy pingvinkolóniával, megkóstolni néhányat a világ legjobb borai közül, és élvezni a tengerparti kilátást egy hegy tetejéről?
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
A Szovjetunió szétesése és a hidegháború vége óta soha nem volt ennyire feszült viszony a NATO és az orosz hadsereg között.