szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Nemzetközi piacra, magánszemélyeknek értékesítenének.

Az alábbiakban két hazai startup értékesítési stratégiáját mutatjuk be. Mindkettőben közös, hogy a végfelhasználóknak szánt terméküket eleve úgy fejlesztették, hogy megfelelően skálázható legyen a nemzetközi piacra. Fontos elem az is, hogy a terméküket erőteljes marketing tevékenységgel kívánják megismertetni a vásárlóikkal.

A Sortpad egy olyan fotóválogató mobilalkalmazás, ahol az ujjunk mozgatásával tudjuk szuper gyorsan rendszerezni a fotóinkat tetszőleges mappákba. A budapesti fejlesztő cégbe idén májusban szállt be 72 millió forinttal az OTP-One Day Magvető Tőkealap kockázati tőketársaság. Bár az alkalmazás elsődlegesen magánszemélyeknek szól, de az üzleti-kereskedelmi hasznosítást is tervbe vették a cégnél. Az appot – további fejlesztés után – használhatják például termékkatalógusok vásárlói, profi fotósok, és mindazok, akiknek fontos a munkájukhoz a fotók gyors válogatása. A Sortpad alapverziója ingyenesen, a pro verzió 1,99 dollárért tölthető le az Apple Store-ból.

A cég teszt országa Kanada lesz, ahol erős marketingkampányt indítanak az idén. Ők azt a módszert választották, hogy kevés, de válogatott helyi újságírókkal fognak kommunikálni. „Igyekszünk felhasználókat is vásárolni, akik várhatóan nagyobb bevételt generálnak, mint amennyibe kerülnek. Sok helyen hirdetünk is, például a Facebookon vagy a Google AdMob rendszerében, illetve a Twitter AppCard nevű felületén is” – mondta lapunknak László Tamás, a Sortpad kitalálója.

A Nosiboo egy gyermekeknek szánt orrszívó készülék, amelynél szorosan összefonódik a dizájn, a termékfejlesztés és a marketing. A céljuk az volt, hogy olyan prémium orvostechnikai eszközt hozzanak létre, amelyet európai szabadalom véd, és amelynek megjelenése rendkívül fontos részét képezi. Főként nemzetközi piacra szánják a terméket, célországuk elsősorban Németország. Esetükben kiemelkedő fontosságú, hogy Európában nem létezik hasonló prémium termék.

A Nosiboo végfogyasztói ára 135 euró, azaz majdnem 40 ezer forint. Bár ez az összeg az európai szülőknek nem nagy tétel, a magyar pénztárcának meglehetősen borsos, ha csak azt nézzük, hogy a porszívóra szerelhető itthoni orrszívócső pár ezer forintba kerül. A termék azonban minőségi, és ennek ára van – mondják a fejlesztők.

A cég azt a modellt választotta, hogy profi értékesítőkre bízza az eladást. Az értékesítést a 4 fős saját sales csapatuk végzi, most építik az európai viszonteladói hálózatukat. Zsolt szerint egy „egyetlen termékes” cégnek, mint amilyenek ők is, nagyon nehéz bekerülni az európai értékesítési láncba. Érdekesség, hogy a folyamatban megkísérlik meghatározni a végfogyasztói árat is.

Az Ön cége sikeres? Ossza meg velünk sikertörténetét, és mi megírjuk! Kérjük adja meg elérhetőségeit, hogy megkereshessük.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!