Magyar startupok értékesítési modelljei - Sortpad, Nosiboo

Nemzetközi piacra, magánszemélyeknek értékesítenének.

  • hvg.hu hvg.hu
Magyar startupok értékesítési modelljei - Sortpad, Nosiboo

Az alábbiakban két hazai startup értékesítési stratégiáját mutatjuk be. Mindkettőben közös, hogy a végfelhasználóknak szánt terméküket eleve úgy fejlesztették, hogy megfelelően skálázható legyen a nemzetközi piacra. Fontos elem az is, hogy a terméküket erőteljes marketing tevékenységgel kívánják megismertetni a vásárlóikkal.

A Sortpad egy olyan fotóválogató mobilalkalmazás, ahol az ujjunk mozgatásával tudjuk szuper gyorsan rendszerezni a fotóinkat tetszőleges mappákba. A budapesti fejlesztő cégbe idén májusban szállt be 72 millió forinttal az OTP-One Day Magvető Tőkealap kockázati tőketársaság. Bár az alkalmazás elsődlegesen magánszemélyeknek szól, de az üzleti-kereskedelmi hasznosítást is tervbe vették a cégnél. Az appot – további fejlesztés után – használhatják például termékkatalógusok vásárlói, profi fotósok, és mindazok, akiknek fontos a munkájukhoz a fotók gyors válogatása. A Sortpad alapverziója ingyenesen, a pro verzió 1,99 dollárért tölthető le az Apple Store-ból.

A cég teszt országa Kanada lesz, ahol erős marketingkampányt indítanak az idén. Ők azt a módszert választották, hogy kevés, de válogatott helyi újságírókkal fognak kommunikálni. „Igyekszünk felhasználókat is vásárolni, akik várhatóan nagyobb bevételt generálnak, mint amennyibe kerülnek. Sok helyen hirdetünk is, például a Facebookon vagy a Google AdMob rendszerében, illetve a Twitter AppCard nevű felületén is” – mondta lapunknak László Tamás, a Sortpad kitalálója.

A Nosiboo egy gyermekeknek szánt orrszívó készülék, amelynél szorosan összefonódik a dizájn, a termékfejlesztés és a marketing. A céljuk az volt, hogy olyan prémium orvostechnikai eszközt hozzanak létre, amelyet európai szabadalom véd, és amelynek megjelenése rendkívül fontos részét képezi. Főként nemzetközi piacra szánják a terméket, célországuk elsősorban Németország. Esetükben kiemelkedő fontosságú, hogy Európában nem létezik hasonló prémium termék.

A Nosiboo végfogyasztói ára 135 euró, azaz majdnem 40 ezer forint. Bár ez az összeg az európai szülőknek nem nagy tétel, a magyar pénztárcának meglehetősen borsos, ha csak azt nézzük, hogy a porszívóra szerelhető itthoni orrszívócső pár ezer forintba kerül. A termék azonban minőségi, és ennek ára van – mondják a fejlesztők.

A cég azt a modellt választotta, hogy profi értékesítőkre bízza az eladást. Az értékesítést a 4 fős saját sales csapatuk végzi, most építik az európai viszonteladói hálózatukat. Zsolt szerint egy „egyetlen termékes” cégnek, mint amilyenek ők is, nagyon nehéz bekerülni az európai értékesítési láncba. Érdekesség, hogy a folyamatban megkísérlik meghatározni a végfogyasztói árat is.

Az Ön cége sikeres? Ossza meg velünk sikertörténetét, és mi megírjuk! Kérjük adja meg elérhetőségeit, hogy megkereshessük.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.