szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

130 ezer magyar weboldalt vizsgált át 2014 októberében egy hazai fejlesztésű startup, a SEOceros az első Nagy Magyar Webaudit során.

Magyarországon még nem készült ilyen nagyszabású webes kutatás a cég állítása szerint, amit jól példáz a kutatást végzők által hozott példa, miszerint, ha az elemzett weboldalakat egymás után illesztenénk, akkor ezen a virtuális hídon át lehetne sétálni a Balatonon hosszába.

kutatás során a weboldalak főoldalait – kezdőlapjait - vizsgálták, a legnagyobb hazai hírportáloktól kezdve egészen az apró kis cégekig. A mintegy 130 ezer magyar weboldal leggyakoribb szava a „kft”, de a turisztikai szektorra jellemező szavakból található a legtöbb a top50-ben, mint az „utazás” a „hotel” a „szállás” vagy a „wellness”. „A weboldal tulajdonosok jelentős része még mindig nem ismerte fel a közösségi oldalakban rejlő lehetőségeket, pedig komoly vevő és ügyfélszerző csatornaként lehet, és érdemes használni ezeket az oldalakat.” – mondta el Rácz-Akácosi Attila, a SEOceros csapat keresőoptimalizálás szakértője. A közösségi interakciók elemzése során az volt az elsődleges vizsgálati szempont, hogy az adott webcímet hányan osztották meg a különböző közösségi oldalakon.

Az ia kiderült, hogy a Facebook még mindig messze a legnépszerűbb és leginkább használt közösségi oldal. Az összes elemzett weboldalból közül több mint 70 ezret osztottak meg - legalább egyszer - a Facebookon, valamivel több mint 12 ezret a Google +-on, 13 ezret a Twitteren, 1763-at a LinkedInen, és mindössze 160-at a Pinteresten. Ennek az egyik fő oka, hogy a megosztás gombok közül szinte csak az abszolút favorit Facebook, a Google, és a Twitter fedezhető fel a weboldalakon.

A weboldalakon átlagosan 18 kép van, az elemzett 2.5 millió képből azonban csak mintegy 1 millió kép esetén volt definiálva a keresőmotorok számára, hogy mi is található a képen. A népszerű weboldal rendszerek közt alig akad biztonságos: nagyon sok olyan feltört weboldal van, amiről a tulajdonosaik nem is tudnak.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!