Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bejegyezhető uniós védjegyként a Rubik-kocka formája – döntött a bíróság. A védjegyet a játék jogait birtokló brit Seven Towns jegyeztette be még 1999-ben, amit a német Simba Toys megtámadott. A törvényszék elutasította a Simba keresetét. A bejegyzés kizárólag az oldalukon rácsszerkezettel rendelkező kockaformájú termékekre vonatkozik.
Keddi elsőfokú döntésében az Európai Unió Bíróságának törvényszéke úgy döntött: bejegyezhető uniós védjegyként a Rubik-kocka formája.
A védjegyet a játék jogait birtokló brit Seven Towns jegyeztette be még 1999-ben, amit viszont a német Simba Toys megtámadott, arra hivatkozva, hogy a kocka – miután elforgatható – olyan műszaki megoldást tartalmaz, amely miatt csak szabadalomként részesülhet oltalomban, de védjegyként nem.
Keddi döntésével a törvényszék elutasította a Simba Toys keresetét, ami ellen két hónapig lehet fellebbezni.
A törvényszék úgy ítélte meg, hogy a forma a kockából és a 26 kisebb kockát elválasztó fekete vonalakból áll, s bár a kocka darabjai elforgathatóak, maga a forma nem tartalmaz semmilyen ehhez kapcsolódó műszaki megoldást, az a játék belsejében van.
A törvényszék szerint ennek nincs közé a játék formájához. Az, hogy a darabok elforgathatóak, nem a rácsszerkezetből vagy a kocka formájából fakad. "Következésképpen a Rubik-kocka formájának közösségi védjegyként történő lajstromozása nem tagadható meg azon indokból, hogy az műszaki funkciót testesít meg" – indokolja döntését a luxemburgi székhelyű uniós testület.
A törvényszék azt is hangsúlyozza, hogy a védjegy nem jelenti azt, hogy más cégek ne gyárthatnának elforgatható, háromdimenziós játékokat, a bejegyzés kizárólag az oldalukon rácsszerkezettel rendelkező kockaformájú termékekre vonatkozik.
A testület egyúttal azt is megállapítja, hogy a védjegyoltalom alatt álló forma jelentősen eltér a piacon szereplő többi háromdimenziós kirakó alakjától, ezért a fogyasztóknak egyértelműen megkülönböztethető azoktól.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?