szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Megtévesztő reklámok miatt 30 millió forintra büntetett a GVH egy céget, amely szemránckrémeket kínált.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 30 millió forintra bírságolta a Euro Telemarketing s.r.o céget, mivel a Maxilift és a Stem Cell Therapy ránctalanító termékeit olyan ígéretekkel hirdette, amelyek valóságtartalmát nem tudta igazolni, továbbá a vállalkozás megtévesztő árkommunikációt is folytatott - közölte a versenyhatóság csütörtökön az MTI-vel.

A Euro Telemarketing s.r.o 2013. áprilisától ez év márciusáig az említett két terméket kommunikációs kampány keretében reklámozta. A reklámok fő üzenetei voltak: a gyors, azonnali hatás, több évnyi fiatalodás ígérete, a hatás időbeli észlelhetősége, fenntartása, továbbá a sejtképződés serkentése és a ránctalanítás ígérete. A reklámokban - ezek mellett - számos alkalommal megjelent a "most csak", vagy a "most" kifejezés, erősítve az érdeklődő fogyasztókban azt az érzést, hogy a termék csak rövidebb ideig érhető el kedvezményes áron.

A GVH megállapította, hogy a Euro Telemarketing s.r.o által becsatolt kutatási anyagok nem feleltek meg a klinikai vizsgálatokkal szemben támasztott kritériumoknak, így nem voltak alkalmasak arra, hogy a hirdetések valóságtartamát alátámasszák. A termékeknek pedig nem volt teljes áruk, azokat végig a kedvezményesnek mondott áron értékesítették.

A versenyhatóság súlyosbító körülményként értékelte azt, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, valamint azt is, hogy a termék bizalmi jellegű. A GVH Versenytanácsa - a bírság kiszabása mellett - a fogyasztók érdekeinek védelme érdekében, megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!