Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"dbdedde1-2f0b-4785-ba0f-b085aac747a2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy brit veterán indított támadást a gyűlölt jármű ellen. ","shortLead":"Egy brit veterán indított támadást a gyűlölt jármű ellen. ","id":"20250509_Sherman-tankkal-hajtottak-at-egy-Teslan-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dbdedde1-2f0b-4785-ba0f-b085aac747a2.jpg","index":0,"item":"99263ce1-0e47-4cc2-ae96-9da7f621edae","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_Sherman-tankkal-hajtottak-at-egy-Teslan-video","timestamp":"2025. május. 09. 10:20","title":"Látványos, de értelmetlen rombolás: Sherman tankkal hajtottak át egy Teslán – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1ecc80e-fd98-441d-a0f2-6860254db939","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kína sikeresen tesztelte azt a lézeres rendszert, amely a jövőben az űrbéli kommunikáció alapjául is szolgálhat. A pontossága már most megkérdőjelezhetetlen.","shortLead":"Kína sikeresen tesztelte azt a lézeres rendszert, amely a jövőben az űrbéli kommunikáció alapjául is szolgálhat...","id":"20250509_kina-lezer-hold-muhold-helymeghatarozas-kommunikacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1ecc80e-fd98-441d-a0f2-6860254db939.jpg","index":0,"item":"b06a9047-2d1b-4d39-b643-614c9f2b2482","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_kina-lezer-hold-muhold-helymeghatarozas-kommunikacio","timestamp":"2025. május. 09. 09:03","title":"130 000 km-re lőtt el egy lézert Kína, az eredmény lenyűgöző","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5dbd4cc-4ba2-45b3-b3bf-b76442db0a25","c_author":"Kovács Bálint","category":"kultura","description":"Magyar Péterék valahogy megszerezték az email-címét, most nem győzi törölni a leveleiket, hiszen se a korábbi, se a mostani kormányzattal nem állt szóba. Miért épp vele állna? Balogh Rodrigó húsz éve készít színházi előadásokat a cigányság témáiban, roma társulatot vezet és cigány színházi fesztivált szervez. Interjú.","shortLead":"Magyar Péterék valahogy megszerezték az email-címét, most nem győzi törölni a leveleiket, hiszen se a korábbi, se...","id":"20250510_balogh-rodrigo-interju-cigany-szinhaz-roma-tarsulat-fuggetlen-szinhaz-roma-hosok-fesztival","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5dbd4cc-4ba2-45b3-b3bf-b76442db0a25.jpg","index":0,"item":"e0c518b4-a809-4834-9cda-ef6a512084b8","keywords":null,"link":"/kultura/20250510_balogh-rodrigo-interju-cigany-szinhaz-roma-tarsulat-fuggetlen-szinhaz-roma-hosok-fesztival","timestamp":"2025. május. 10. 14:00","title":"Balogh Rodrigó: Addig jó, amíg nincs közünk ezekhez a srácokhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f0660fe-d603-42eb-b375-df5db2c3ef4b","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A MÁV szerint a kivitelező vitatja, hogy az ő hibájából történt a repedés.","shortLead":"A MÁV szerint a kivitelező vitatja, hogy az ő hibájából történt a repedés.","id":"20250509_keleti-palyaudvar-uvegfodem-repedes-javitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f0660fe-d603-42eb-b375-df5db2c3ef4b.jpg","index":0,"item":"cb21d546-70e9-4d1d-8e95-27c402db775f","keywords":null,"link":"/kkv/20250509_keleti-palyaudvar-uvegfodem-repedes-javitas","timestamp":"2025. május. 09. 06:07","title":"Egy év alatt sem sikerült kijavítani a Keleti pályaudvaron a megrepedt üvegfödémet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1437fc74-0023-40a6-882e-5f07ec4c0700","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A bíboros ugyanakkor úgy véli, XIV. Leó személye kapocs lehet Észak- és Dél-Amerika között.","shortLead":"A bíboros ugyanakkor úgy véli, XIV. Leó személye kapocs lehet Észak- és Dél-Amerika között.","id":"20250509_papa-papavalasztas-robert-prevost-xiv-leo-erdo-peter-biboros","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1437fc74-0023-40a6-882e-5f07ec4c0700.jpg","index":0,"item":"33c4fbed-5571-4d36-9864-c682c060e9e0","keywords":null,"link":"/elet/20250509_papa-papavalasztas-robert-prevost-xiv-leo-erdo-peter-biboros","timestamp":"2025. május. 09. 20:33","title":"Erdő Péter szerint nem az állampolgársága miatt választották pápává Robert Prevostot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f95aea0-144c-42c2-9a8b-6e7099cef4de","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Hét és fél évtizeddel ezelőtt ezen a napon alapították a Seatot, amelynek mai születésnapi rendezvényén egy ősrégi és nagyon kedves kis Seat 600-as is ott vendégeskedett.","shortLead":"Hét és fél évtizeddel ezelőtt ezen a napon alapították a Seatot, amelynek mai születésnapi rendezvényén egy ősrégi és...","id":"20250509_ma-75-eves-a-seat-ott-jartunk-a-60-eves-cuki-kisautoval-ekesitett-szulinapon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f95aea0-144c-42c2-9a8b-6e7099cef4de.jpg","index":0,"item":"b2bac301-7cda-458e-a18e-c8c911c60820","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_ma-75-eves-a-seat-ott-jartunk-a-60-eves-cuki-kisautoval-ekesitett-szulinapon","timestamp":"2025. május. 09. 15:14","title":"Ma 75 éves a Seat, ott jártunk a 60 éves cuki kisautó díszvendéggel ékesített szülinapon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eadc3352-5af7-4345-b491-159f03f08a77","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kommandósok és rendőrök szállták meg a környéket, majd egy fehér autóból elvittek egy volt ukrán diplomatát, akit még éjjel kiutasítottak az országból.","shortLead":"Kommandósok és rendőrök szállták meg a környéket, majd egy fehér autóból elvittek egy volt ukrán diplomatát, akit még...","id":"20250510_ferenciek-tere-rendori-akcio-ukran-kembotrany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eadc3352-5af7-4345-b491-159f03f08a77.jpg","index":0,"item":"d2eb4d37-e00a-4f39-9f62-25cad35e9666","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_ferenciek-tere-rendori-akcio-ukran-kembotrany","timestamp":"2025. május. 10. 12:01","title":"Telex: Köze lehet a Ferenciek terénél pénteken történt rendőri akciónak az ukrajnai kémbotrányhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"644d9e60-dff9-40c1-89a5-477542c6ed03","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az Ukrán Biztonsági Szolgálat szerint az volt a kémek dolga, hogy a kárpátaljai ukrán védelmi állásokról adjanak át információkat a magyar katonai hírszerzésnek. Péntek délelőtt diplomáciai egyeztetés kezdődött Magyarország és Ukrajna között az ügyben, amelyről Szijjártó Péter azt mondta, csak „ukrán propagandáról” volt szó.","shortLead":"Az Ukrán Biztonsági Szolgálat szerint az volt a kémek dolga, hogy a kárpátaljai ukrán védelmi állásokról adjanak át...","id":"20250509_ukrajna-szbu-magyar-kemek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/644d9e60-dff9-40c1-89a5-477542c6ed03.jpg","index":0,"item":"93600a3c-95bf-4b07-8c4e-bac3be55cb27","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_ukrajna-szbu-magyar-kemek","timestamp":"2025. május. 09. 09:43","title":"Az ukránok azt állítják, hogy ellenséges magyar kémeket lepleztek le","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyetlen pedálrúgásnyira vagyunk attól, hogy amerikai és holland cruiserek, szíjhajtású city bike-ok és elektromotoros rásegítésű mountain bike-ok lepjék el a (kerékpár)útjainkat. És ennyi a távolság attól is, hogy egy magyar manufaktúra apró, de lényeges hozzáadott értékkel valóban lehetővé tegye: a szívünkbe lopja magát a Bubi. Honnan tudjuk ezt? Benéztünk a Bringaexpóra.
A Bringaexpót eddig sem azoknak rendezték, akik szerint a fővárosi közlekedésbe a drótszamár nem való, szóval, akik csak autóval vagy BKV-vel közlekednek, inkább maradjanak otthon!
Azon gyorsan lépjünk túl, hogy a Hungexpo előtti (autós) parkolás árban ver 4 órányi belvárosit, és azon is, hogy ha a látogató – amúgy, stílszerűen – bringával érkezik a G pavilonhoz, nincs hová tennie a kerékpárját, mert ameddig a szem innen ellát, egyetlen bringatárolót se installáltak. A csarnokba lépőknek mindezek úgyis legfeljebb múló bosszúságok.
A többieknek nem kell bizonygatni, hogy egy-egy jó Specialized, „bugyikék” Binachi-, KTM- vagy akár Csepel-gyártmány lényegében vakon is megéri az árcédulájára írt összeget – bármilyen rémisztően hangzik önmagában kimondva az a szám. Ezek a cégek (illetve viszonteladóik) az idén, ennek teljes tudatában – nagy, tágas standokkal, zászlóerdővel, komoly személyzettel, bő kínálatukat vitrinbe, állványra és/vagy fej felé lógatva – elkápráztatásra készültek.
A Bringaexpo azoknak szól, akik a kötélhajtású stringbike-ot, a fekvőbringát, a Bosch villanymotorral szerelt, elektromos rásegítésű hajtásláncot, vagy a fogazott szíjhajtás polgárjogúvá válását szeretnék közelről szemügyre venni. Vagy azt, hogy a Mercedes a Smartot már nem csak miniautó formájában gyártja, hanem villanybringában is – amit pont olyan egyszerű feltölteni, mint egy mobiltelefont.
És azoknak szól, akik kíváncsiak arra, milyen lesz az idei sisakdivat, milyen a legújabb kerékpároscipő, esetleg olyan bringás autó-csomagtartót keresnei, ami nem csak funkcionálisan, de esztétikailag is felér egy középkategóriás kombihoz. Meg azoknak, akik csak úgy, a lassan induló idei szezonra keresik a fullextrás vizuális stimulálást a nyeregbe pattanáshoz.
A Pufi és Színpompásék
Nem az 1300 eurós, összehajtható mütyűr-bringa a legfurább a vasárnapig nyitva tartó expón, hanem a több standon is kiállított FatBike. Ami amolyan kerékpárok Harley Davidsonja: extra-terpeszű villák közt „traktorkerekek”, amúgy meg bringa formájú bringa. A CTM Fat Zetorjára például 400-as gumik kerültek (a hagyományos MTB kerékpárokba 200-220-as méretű kerül), amúgy, minden más olyan rajta, mint egy mountain bike-on.
A Kaktus Bike-on (a legnagyobb szlovák bringanagykeren) keresztül nálunk is elérhetővé vált "szörny" azonban nem csak azért érdekes, mert kinek-kinek ki kell találnia, hogy az Alaszkában a hóbringázásra megálmodott behemótot idehaza milyen terepre használnánk (szerintünk lehetne akár a hortobágyi homokozó ladikjaként afféle hardcore vendégcsalogató „hungarikum” is). Hanem mert arról is meg lehet győződni, hogy a brutális méretű kerekeken – alacsony guminyomás mellett – szinte repülő szőnyegként is lehet ringatózva bringázni. A "mindenhol egy mérettel szélesebb" filozófiájára visszhangzó fatbike tömege ráadásul meghazudtolja a kinézetét: épp csak 12-13 kilós – ami viszont a hétköznapi MTB-khez hasonló. Egyébként az ára is: a „pufibringa” – hipertrendi kategória ide vagy oda – 300-350 ezer forintba kerül.
Aki százezernél többet semmilyen bringára nem áldozna, de se az idei új velóból, se a feltűnésből alább nem adna, annak a Velocity standját feltétlenül meg kell keresnie. Az itt felsorakozó Cheetah-gépek ugyanis pont erre az elgondolásra épülnek.
A klasszikus, egysebességes, patkófékes, letisztult formavilágot követő citybike a színválasztékkal és azok kombinálhatóságával hódít – az amerikai tervezésű, holland gyártmányú és festésű alkatrészek dobozban érkeznek a budapesti céghez, és így a variabilitási lehetőségek egészen új, ugyanakkor praktikus szintjéről indulhat el a vevő a számára megfelelő kombináció összeállításához.
Ami a formán és a puritánságon túl minden Cheetah jellemzője, az a flip-flop rendszerű hátsókerék. Ez hétköznapi nyelven annyit jelent, hogy a hátsó tengely mindkét oldalán van 1-1 fogaskerék, ami lehetővé teszi, hogy az egyik irányban szabadonfutó, a másikon „örökhajtós” legyen a kerékpár.
Tényleg: Annyira Másak
A legtöbb villanybicajt egyébként az Annyira Más Bringabolt mutatja be, és bár a már említett Smart valószínűleg a legszebb mind közül, a legdrágább az a jelentéktelennek tűnő Bulls, ami jó eséllyel épp a falnak döntve „csak úgy ott van”. Csakhogy az 1,33 millió forintos ár nem véletlen: a különleges hajtáslánc+akkumulátor kombója révén tavaly egy ilyen 9 perccel gyorsabban jutott fel a Kékestetőre, mint a legjobb hagyományos kerékpárosok.
A korábban a fekvőbringákba beleszerető Murlasits Attila, az AMB vezetője úgy kalkulál, hogy az idén robbanás lesz az elektromos rásegítésű kerékpárok piacán, és a tavalyi 6-700 eladott darabszám után nagy léptekkel közelebb kerülünk az Ausztriában meghonosodó, évi 40-50 ezer darabos értékesítéshez.
Ennek töredékével is elégedett lesz Scsaurszki Péter – de az ő cégük valami egészen másban utazik. Tavaly májusban készítettünk egy pillanatfelvételt a Massive Bikesról, az Óbudán készülő örökéletű bringákról, azóta annyi változás történt, hogy a tökéletes magyar kerékpárváz lassan tényleg gyártásra kész állapotba kerül (kész vannak a sablonok, megvoltak az első próbahegesztések is, jelenleg a megfelelő anyagbeszállító kiválasztása zajlik).
Havonta 1-2 újonnan épített és 3-4 átépített, ékszíjhajtásos, zömmel hardcore-prémium kategóriájú veló kerül ki a manufaktúrából. Az expóra kihoztak egy éppen festés előtt álló, de már átalakított kerékpárt is – demonstrálva az átalakításokat. És hozták azt az ígéretet is, hogy egy-egy megrendelést már 6-8 hét alatt képesek teljesíteni.
Kalo-csengőt minden cruiserre!
Persze, Bringaexpóra nem azért jár az ember, hogy árcédulákat bogarásszon. Impulzusokat vadászik, nyálat csorgat, vagy a saját kerékpáros önkifejezéséhez keres ötleteket. Ez utóbbira húzta fel a mozgató rugóját a KaloBike.
A név a gyártás helyét, Kalocsát rejti, a cég, miután az amerikai „beach cruiser” típusú kerékpárokkal kezdett foglalkozni, két éve a kézzel festett kiegészítők felé fordult. Csengőket, sárvédőket festenek és tesznek ötletessé, kívánatossá. Tavaly már mintegy 250 mintával készítettek klasszikus, acélból formált biciklicsengőket. De azt is megtanulták: ne csodálkozzanak, ha az évi néhány ezer, gazdára talált csengőből néhány soha nem lát majd kerékpárt. Vettek már tőlük kocsmai pultra, konyhába és gyerekszoba ajtajára is csilingelő kiegészítőt.
A különböző méretű Kalo-csengők ára egyáltalán nem ijesztő; 1500 forintból így feldobni egy bringát semmi mással nem lehet. A gyártó által hímes tojásként óvott és kínált frappáns kiegészítővel kapcsolatban csak egy dolgot nem értünk: Hogy lehet az, hogy mindezt – Budapest felirattal vagy kalocsai mintával, az végül is már mindegy – nem látjuk viszont a Bubikon? Oda (is) valók!
Észrevette, hogy egyre kevesebb a pozitív hős? Megmutatjuk, miért volt kellemes a mozi a világháború után, és hogyan tűnt el a határ a hazugság és a valóság közül.