Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"688e3134-9f49-4775-b6d0-3a1d1943a6ba","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukránok szerint minden harmadik oroszok által kilőtt rakéta észak-koreai gyártmány.","shortLead":"Az ukránok szerint minden harmadik oroszok által kilőtt rakéta észak-koreai gyártmány.","id":"20241127_oroszorszag-ukrajna-eszak-korea-raketa-raketagyartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/688e3134-9f49-4775-b6d0-3a1d1943a6ba.jpg","index":0,"item":"39f56667-16c9-4cd5-b39f-fdc6f6fdc6d2","keywords":null,"link":"/vilag/20241127_oroszorszag-ukrajna-eszak-korea-raketa-raketagyartas","timestamp":"2024. november. 27. 13:03","title":"Észak-Korea bővíti az üzemet, ahol az Ukrajna ellen használt rakétákat gyártják az oroszoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58fe4b7b-5a92-4c05-a207-3882ac0921ba","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A munkanélküliség 4,6 százalékra nőtt.","shortLead":"A munkanélküliség 4,6 százalékra nőtt.","id":"20241129_Nott-a-munkanelkuliseg-csokkent-a-foglalkoztatottsag-a-KSH-a-bazisra-mutogat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58fe4b7b-5a92-4c05-a207-3882ac0921ba.jpg","index":0,"item":"fd51d67e-5be0-4899-99b4-93924cab3ac3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_Nott-a-munkanelkuliseg-csokkent-a-foglalkoztatottsag-a-KSH-a-bazisra-mutogat","timestamp":"2024. november. 29. 08:37","title":"Nőtt a munkanélküliség, csökkent a foglalkoztatottság, a KSH a bázisra mutogat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23b4ee0c-fa39-4c8b-9217-7cd0a1952a30","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20241129_Marabu-Feknyuz-A-nagy-ugras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23b4ee0c-fa39-4c8b-9217-7cd0a1952a30.jpg","index":0,"item":"e58068fd-353a-477f-98fc-69d3458a1720","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_Marabu-Feknyuz-A-nagy-ugras","timestamp":"2024. november. 29. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: A nagy ugrás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f32b9af4-99f0-408d-b8ee-7f7f0bb700ca","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az elnök szerint ehhez fejleszteni kell a hadsereget, amelyhez az amerikaiak segítségét kérte.","shortLead":"Az elnök szerint ehhez fejleszteni kell a hadsereget, amelyhez az amerikaiak segítségét kérte.","id":"20241128_ciprus-nato-csatlakozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f32b9af4-99f0-408d-b8ee-7f7f0bb700ca.jpg","index":0,"item":"a8b38c36-f271-4b9b-8d5f-ca1ed90020fd","keywords":null,"link":"/vilag/20241128_ciprus-nato-csatlakozas","timestamp":"2024. november. 28. 17:22","title":"Ciprus csatlakozna a NATO-hoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"741240af-eebd-4a91-aee2-3e61230ed888","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A legmagasabb nappali hőmérséklet általában 5 és 9 fok között várható, de a kevésbé szeles északkeleti tájakon akár több fokkal hidegebb is maradhat az idő.","shortLead":"A legmagasabb nappali hőmérséklet általában 5 és 9 fok között várható, de a kevésbé szeles északkeleti tájakon akár...","id":"20241129_zapor-hozapor-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/741240af-eebd-4a91-aee2-3e61230ed888.jpg","index":0,"item":"bab17c01-764a-460f-954b-54868ea70934","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_zapor-hozapor-idojaras","timestamp":"2024. november. 29. 05:52","title":"Záporok, sőt hózáporok is bonyolíthatják az életünket pénteken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75f6c6c4-1392-4e01-8c5b-2228061c452c","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Újabb negatív rekordot állított fel a 21. század egyik legjobb futballklubja, a Manchester City, amely történelmi leolvadást produkált a Feyenoord elleni BL-meccsen. A csapat edzője, Pep Guardiola olyannyira nehezen viseli ezeket a nehéz heteket, hogy már magában is képes kárt tenni. De van-e ennél lejjebb?","shortLead":"Újabb negatív rekordot állított fel a 21. század egyik legjobb futballklubja, a Manchester City, amely történelmi...","id":"20241128_manchester-city-pep-guardiola-vereseg-melypont-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75f6c6c4-1392-4e01-8c5b-2228061c452c.jpg","index":0,"item":"920484f4-6d5c-4901-9f26-7425c7f813e9","keywords":null,"link":"/sport/20241128_manchester-city-pep-guardiola-vereseg-melypont-ebx","timestamp":"2024. november. 28. 16:16","title":"Megtörtént az elképzelhetetlen a Manchester Cityvel, de mi lesz ezután?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"027037b5-e02b-4c82-81d5-a78e4175589c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy iskolaépület miatt zajlott birtokvédelmi per, amelyet az egyház szeretett volna teljes egészében megszerezni.","shortLead":"Egy iskolaépület miatt zajlott birtokvédelmi per, amelyet az egyház szeretett volna teljes egészében megszerezni.","id":"20241127_hodmezovasarhely-reformatus-iskola-birtokvedelmi-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/027037b5-e02b-4c82-81d5-a78e4175589c.jpg","index":0,"item":"345638c2-f987-4315-95d2-2c3831aaaff8","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_hodmezovasarhely-reformatus-iskola-birtokvedelmi-per","timestamp":"2024. november. 27. 14:21","title":"Zárcsere-gate: első fokon nyert a hódmezővásárhelyi önkormányzat a református egyházközséggel szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83f1e4b5-0a8f-4ab6-bf5f-ba22b3f19c84","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Vadonatúj dalt jelentetett meg a decemberi arénakoncertje előtt a zenekar.","shortLead":"Vadonatúj dalt jelentetett meg a decemberi arénakoncertje előtt a zenekar.","id":"20241129_kispal-es-a-borz-hazibuli","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83f1e4b5-0a8f-4ab6-bf5f-ba22b3f19c84.jpg","index":0,"item":"e6ea49ab-b914-4e9a-b1a8-7b16e84dabdd","keywords":null,"link":"/kultura/20241129_kispal-es-a-borz-hazibuli","timestamp":"2024. november. 29. 10:07","title":"Emlékeznek a Házibuli zenéjére? A Kispál és a Borz is felidézi az új dalában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyetlen pedálrúgásnyira vagyunk attól, hogy amerikai és holland cruiserek, szíjhajtású city bike-ok és elektromotoros rásegítésű mountain bike-ok lepjék el a (kerékpár)útjainkat. És ennyi a távolság attól is, hogy egy magyar manufaktúra apró, de lényeges hozzáadott értékkel valóban lehetővé tegye: a szívünkbe lopja magát a Bubi. Honnan tudjuk ezt? Benéztünk a Bringaexpóra.
A Bringaexpót eddig sem azoknak rendezték, akik szerint a fővárosi közlekedésbe a drótszamár nem való, szóval, akik csak autóval vagy BKV-vel közlekednek, inkább maradjanak otthon!
Azon gyorsan lépjünk túl, hogy a Hungexpo előtti (autós) parkolás árban ver 4 órányi belvárosit, és azon is, hogy ha a látogató – amúgy, stílszerűen – bringával érkezik a G pavilonhoz, nincs hová tennie a kerékpárját, mert ameddig a szem innen ellát, egyetlen bringatárolót se installáltak. A csarnokba lépőknek mindezek úgyis legfeljebb múló bosszúságok.
A többieknek nem kell bizonygatni, hogy egy-egy jó Specialized, „bugyikék” Binachi-, KTM- vagy akár Csepel-gyártmány lényegében vakon is megéri az árcédulájára írt összeget – bármilyen rémisztően hangzik önmagában kimondva az a szám. Ezek a cégek (illetve viszonteladóik) az idén, ennek teljes tudatában – nagy, tágas standokkal, zászlóerdővel, komoly személyzettel, bő kínálatukat vitrinbe, állványra és/vagy fej felé lógatva – elkápráztatásra készültek.
A Bringaexpo azoknak szól, akik a kötélhajtású stringbike-ot, a fekvőbringát, a Bosch villanymotorral szerelt, elektromos rásegítésű hajtásláncot, vagy a fogazott szíjhajtás polgárjogúvá válását szeretnék közelről szemügyre venni. Vagy azt, hogy a Mercedes a Smartot már nem csak miniautó formájában gyártja, hanem villanybringában is – amit pont olyan egyszerű feltölteni, mint egy mobiltelefont.
És azoknak szól, akik kíváncsiak arra, milyen lesz az idei sisakdivat, milyen a legújabb kerékpároscipő, esetleg olyan bringás autó-csomagtartót keresnei, ami nem csak funkcionálisan, de esztétikailag is felér egy középkategóriás kombihoz. Meg azoknak, akik csak úgy, a lassan induló idei szezonra keresik a fullextrás vizuális stimulálást a nyeregbe pattanáshoz.
A Pufi és Színpompásék
Nem az 1300 eurós, összehajtható mütyűr-bringa a legfurább a vasárnapig nyitva tartó expón, hanem a több standon is kiállított FatBike. Ami amolyan kerékpárok Harley Davidsonja: extra-terpeszű villák közt „traktorkerekek”, amúgy meg bringa formájú bringa. A CTM Fat Zetorjára például 400-as gumik kerültek (a hagyományos MTB kerékpárokba 200-220-as méretű kerül), amúgy, minden más olyan rajta, mint egy mountain bike-on.
A Kaktus Bike-on (a legnagyobb szlovák bringanagykeren) keresztül nálunk is elérhetővé vált "szörny" azonban nem csak azért érdekes, mert kinek-kinek ki kell találnia, hogy az Alaszkában a hóbringázásra megálmodott behemótot idehaza milyen terepre használnánk (szerintünk lehetne akár a hortobágyi homokozó ladikjaként afféle hardcore vendégcsalogató „hungarikum” is). Hanem mert arról is meg lehet győződni, hogy a brutális méretű kerekeken – alacsony guminyomás mellett – szinte repülő szőnyegként is lehet ringatózva bringázni. A "mindenhol egy mérettel szélesebb" filozófiájára visszhangzó fatbike tömege ráadásul meghazudtolja a kinézetét: épp csak 12-13 kilós – ami viszont a hétköznapi MTB-khez hasonló. Egyébként az ára is: a „pufibringa” – hipertrendi kategória ide vagy oda – 300-350 ezer forintba kerül.
Aki százezernél többet semmilyen bringára nem áldozna, de se az idei új velóból, se a feltűnésből alább nem adna, annak a Velocity standját feltétlenül meg kell keresnie. Az itt felsorakozó Cheetah-gépek ugyanis pont erre az elgondolásra épülnek.
A klasszikus, egysebességes, patkófékes, letisztult formavilágot követő citybike a színválasztékkal és azok kombinálhatóságával hódít – az amerikai tervezésű, holland gyártmányú és festésű alkatrészek dobozban érkeznek a budapesti céghez, és így a variabilitási lehetőségek egészen új, ugyanakkor praktikus szintjéről indulhat el a vevő a számára megfelelő kombináció összeállításához.
Ami a formán és a puritánságon túl minden Cheetah jellemzője, az a flip-flop rendszerű hátsókerék. Ez hétköznapi nyelven annyit jelent, hogy a hátsó tengely mindkét oldalán van 1-1 fogaskerék, ami lehetővé teszi, hogy az egyik irányban szabadonfutó, a másikon „örökhajtós” legyen a kerékpár.
Tényleg: Annyira Másak
A legtöbb villanybicajt egyébként az Annyira Más Bringabolt mutatja be, és bár a már említett Smart valószínűleg a legszebb mind közül, a legdrágább az a jelentéktelennek tűnő Bulls, ami jó eséllyel épp a falnak döntve „csak úgy ott van”. Csakhogy az 1,33 millió forintos ár nem véletlen: a különleges hajtáslánc+akkumulátor kombója révén tavaly egy ilyen 9 perccel gyorsabban jutott fel a Kékestetőre, mint a legjobb hagyományos kerékpárosok.
A korábban a fekvőbringákba beleszerető Murlasits Attila, az AMB vezetője úgy kalkulál, hogy az idén robbanás lesz az elektromos rásegítésű kerékpárok piacán, és a tavalyi 6-700 eladott darabszám után nagy léptekkel közelebb kerülünk az Ausztriában meghonosodó, évi 40-50 ezer darabos értékesítéshez.
Ennek töredékével is elégedett lesz Scsaurszki Péter – de az ő cégük valami egészen másban utazik. Tavaly májusban készítettünk egy pillanatfelvételt a Massive Bikesról, az Óbudán készülő örökéletű bringákról, azóta annyi változás történt, hogy a tökéletes magyar kerékpárváz lassan tényleg gyártásra kész állapotba kerül (kész vannak a sablonok, megvoltak az első próbahegesztések is, jelenleg a megfelelő anyagbeszállító kiválasztása zajlik).
Havonta 1-2 újonnan épített és 3-4 átépített, ékszíjhajtásos, zömmel hardcore-prémium kategóriájú veló kerül ki a manufaktúrából. Az expóra kihoztak egy éppen festés előtt álló, de már átalakított kerékpárt is – demonstrálva az átalakításokat. És hozták azt az ígéretet is, hogy egy-egy megrendelést már 6-8 hét alatt képesek teljesíteni.
Kalo-csengőt minden cruiserre!
Persze, Bringaexpóra nem azért jár az ember, hogy árcédulákat bogarásszon. Impulzusokat vadászik, nyálat csorgat, vagy a saját kerékpáros önkifejezéséhez keres ötleteket. Ez utóbbira húzta fel a mozgató rugóját a KaloBike.
A név a gyártás helyét, Kalocsát rejti, a cég, miután az amerikai „beach cruiser” típusú kerékpárokkal kezdett foglalkozni, két éve a kézzel festett kiegészítők felé fordult. Csengőket, sárvédőket festenek és tesznek ötletessé, kívánatossá. Tavaly már mintegy 250 mintával készítettek klasszikus, acélból formált biciklicsengőket. De azt is megtanulták: ne csodálkozzanak, ha az évi néhány ezer, gazdára talált csengőből néhány soha nem lát majd kerékpárt. Vettek már tőlük kocsmai pultra, konyhába és gyerekszoba ajtajára is csilingelő kiegészítőt.
A különböző méretű Kalo-csengők ára egyáltalán nem ijesztő; 1500 forintból így feldobni egy bringát semmi mással nem lehet. A gyártó által hímes tojásként óvott és kínált frappáns kiegészítővel kapcsolatban csak egy dolgot nem értünk: Hogy lehet az, hogy mindezt – Budapest felirattal vagy kalocsai mintával, az végül is már mindegy – nem látjuk viszont a Bubikon? Oda (is) valók!