szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre nagyobb összegek maradnak a drogéria láncoknál, a három nagy lassan leelőzi a kemény diszkontokat is. A dm, a Rossmann és a Müller összbevétele a legutóbbi üzleti évükben több mint 10 milliárd forinttal emelkedett.

Összesen több mint 10 milliárd nőtt  három legnagyobb, Magyarországon működő, német hátterű drogérialánc forgalma. Ebben a termékkategóriában a szakláncok – a dm, a Rossmann és a Müller – részesedése nagyobb, mint a kemény diszkontoké és egyre közelebb jutnak a hipermarketekhez – írja a Napi.hu. A Rossmann Magyarország Kft. 2014-ben az előző évi bő 9 százaléknál is gyorsabban, több mint 10 százalékkal 47,6 milliárd forintra növelte árbevételét. A lánc 2013-ban 6 új boltot nyitott vidéken, kettőt Budapesten, viszont ötöt bezárt, így összesen 183 üzlettel rendelkezett országszerte – a csúcsév 2010-ben volt, 190 üzlettel.

A dm-drogerie markt Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. adózott eredménye az egy évvel korábbi 40 százalékos csökkenés után nagyot nőtt, de a nettó árbevétel is nagyobb ütemben bővült, másfél százalék után 5 százalékkal 63 milliárd forint közelébe emelkedett.

Magához képest a hármak közül a legkisebbnek számító Müller Drogéria Bt. forgalma nőtt a legnagyobb mértékben: itt a versenytársakéhoz hasonló négymilliárdos plusz bő 17 százaléknak felel meg. A cég a többieknél jóval később, 2007-ben lépett be a magyar piacra, első budapesti egységét csak 2010 végén nyitotta meg, jelenleg közel három tucat egységet működtet. Tavaly nem változott a bolthálózat mérete, továbbra is közel három tucat Müller drogéria várja a vásárlókat.

További részleteket itt lehet olvasni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!