Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Három ellenőrzött taxisból egy biztosan megbukott a BKK-ellenőrzéseken – írja a VG. Az Uber-sofőrökről azt írják, "jellemzően" ők sem feleltek meg az új taxiszabályoknak.
A taxirendelet augusztus 7-i hatálybalépése óta összesen 289 alkalommal ellenőriztek a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. dolgozói, és 118 esetben intézkedtek – írta a Világgazdaság hétfőn.
A lap szerint a BKK munkatársai az Uber sofőröket is többször ellenőrizték, akik jellemzően nem tudták a jogszabályban meghatározott tevékenységi engedély meglétét igazolni, nem rendelkeztek személyszállítói vezetői igazolvánnyal, illetve kocsijuk nem felelt meg a kritériumoknak.
A Magyar Nemzet azt írta a múlt héten, hogy bár az Uber felajánlotta sofőrjeinek, hogy megadja a segítséget ahhoz, hogy az új jogszabályban előírt feltételeknek megfeleljenek (ehhez például speciális jogosítvány, és külön levizsgáztatott autó is kell, míg az Ubernél jellemzően teljesen civil autósok dolgoznak), egy Uber-sofőrnek 100-200 ezer forintjába kerülhet a szükséges papírok megszerzése, és van, aki ebbe már nem hajlandó invesztálni, inkább kiszáll.
A BKK közléséből, amely a VG-ben hétfőn jelent meg, nem derül ki, hogy az említett 118 esetből mennyi volt az Uber-sofőr, és mennyi mondjuk a hagyományos, túlszámlázó taxishiéna.
A hiányosságok megállapítását követően a BKK bejelentést tett az illetékes hatóságok felé (Nemzeti Közlekedési Hatóság, Nemzeti Adó- és Vámhivatal). A hatósági eljárás lefolytatására kizárólag az NKH jogosult, amely engedély nélküli személyszállítási tevékenység miatt 600 ezer forint bírságot szabhat ki és kitilthatja az érintett járművet a forgalomból – írta a Világgazdaság.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.