szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A korábbiakkal ellentétben tavaly egyik itteni autógyár sem fizetett osztalékot, a cégek a profitot fejlesztésekre költik – írta a Világgazdaság.

A három nagy magyarországi autógyár egyike sem vitt haza pénzt az elmúlt üzleti év után, pontosabban nem fizetett osztalékot, bár mindegyikük jelentős nyereségre tett szert – közölte a VG.

Az előző, 2014-es év után még az Audi Hungária Motor Kft. és Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. is tetemes osztalékot fizetett, az előbbi tízmillió, az utóbbi pedig 63,8 millió eurót küldött haza, a Magyar Suzuki Zrt. viszont sem tavaly, sem azelőtt nem fizetett osztalékot. Igaz, a Suzuki 2015-ben 90 millióval, 212 millió euróra leszállította az alaptőkéjét, és ezzel egyidejűleg kifizette a részvényeseknek arányosan járó összeget.

Tavaly tehát mindhárom társaság jelentős eredményt ért el, közülük is kiemelkedett a győri Audi, amely 2015-ben több mint százmillió euróval növelte adózott eredményét, amely így meghaladta a 441 millió eurót. Az esztergomi Magyar Suzuki arányaiban ennél is jobban növekedett: a 2014-es 19 millió után tavaly 57,7 millió eurós adózott profitra tett szert, míg a kecskeméti Mercedes 65,8 millió eurós eredménnyel zárta az elmúlt évet.

A cégek várhatóan fejlesztéseikre fordítják a nyereséget – tette hozzá a lap. A kecskeméti Mercedes a nyereséget gyára fejlesztésére forgatja vissza, ebből készítik elő a többi között új kompakt autójuk sorozatgyártását, ami 2018–2019-től válik esedékessé. A társaság a 2008-as letelepedése óta egymilliárd eurót fektetett be, ez éves szinten 130 millió eurót jelent.

A győri Audinál eközben több mint 7 milliárd euró összértékű befektetés valósult meg, ott szintén egy újabb modell gyártására készülnek, a Suzuki pedig szinte minden évben előállt valamilyen újítással, bár lehet, hogy a legújabb Vitara modell sikere ezt némileg elodázza.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!