szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A világ legnagyobb szupermarket hálózata, a Wal-Mart az Uber és a Lyft online autósközvetítő céggel szövetkezik termékeik kiszállítására az Egyesült Államokban.

A tesztüzemet Denverben und Phoenixben tervezik: a Wal-Mart ezzel lerövidítené a szállítási időt, és főként a belső városrészekben szeretne olyan ügyfeleket megnyerni magának, akiknek nincs saját autójuk. Az Amazon nemrég friss élelmiszerek házhozszállításával jelentkezett, és a Wal-Mart úgy érezte, valamit lépnie kell erre.

A Wal-Mart nem az egyetlen, amely kihasználná az Uber-ben lévő üzleti potenciált. Legkorábban az autóipar ébredt: a Toyota beszállt az Uberbe, míg a VW a rivális Gett, az Opel pedig a Lyft online autóközvetítővel lépett szövetségre.

Mindeközben világszerte tiltakoznak a taxitársaságok, melyek üzletét tönkreteszi a privát sofőröket megmozgató, okostelefonos autósközvetítő szolgálat. Magyarországon jogszabályi úton és súlyos büntetésekkel kívánják rábírni az Ubert, hogy "álljon be a sorba."

Surányi: történelmi lehet az alapjövedelem hatása

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!