Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Mielőtt a fővárosi önkormányzat kiírta volna a koncessziós pályázatot a budapesti fővárosi buszokra, a GVH arra figyelmeztetett, hogy ezzel megsértik a versenytörvényt.
A Gazdasági Versenyhivatal jó előre figyelmeztette a budapesti főpolgármestert, hogy a városnéző buszokra kiírt tender sérti a versenyjogot – írja a Népszabadság.
Mint arról beszámoltunk, a főváros július végén írt ki tendert a budapesti városnéző buszok üzemeltetésére. A lap viszont azt írja, a versenyhatóság már jóval előbb, július 13-án figyelmeztette a fővárost, hogy a buszos városnézés egy kézbe adása sérti a versenyjogot, de az önkormányzat nem foglalkozott a figyelmeztetéssel. A GVH levelében arról írt, hogy ha a főváros egyetlen szereplőnek adna hosszú távra, kizárólagos koncessziós jogot, az ellentétes lenne a versenytörvénnyel és semmisnek minősülhet az így kialakított szerződés, a monopolhelyzettől ráadásul romolhat a szolgáltatás színvonala és a jegyárak is nőhetnek.
A hatóság arra is emlékeztet, hogy ebbe a próbálkozásba egyszer már belebukott a főváros, 2008-ban ugyanis négy évre odaadták a teljes piacot a jelenlegi legnagyobb piaci szereplőnek, a City Tour Hop on Hop off Idegenforgalmi Kft.-nek. Ekkor a GVH eljárást indított, mire a főváros kénytelen volt szerződést bontani a céggel.
A levél után tíz nappal azonban megjelent a főváros közbeszerzési hirdetménye az Európai Unió közbeszerzési portálján, a pályázatot pedig a GVH által kifogásolt módon egyetlen szolgáltatóra írták ki, bár a feltételek elvileg nyitva hagyják az ajtót, hogy több vállalkozás is induljon, ha cégcsoportba szerveződnek. A megkötés mindössze az, hogy a jelentkezőnek az eltelt három évben legalább nettó 1,2 milliárd forintos árbevétele legyen városi, turisztikai célú, autóbuszos személyszállításból. A pályázat nyertese jövő januártól kap koncessziót a városnéző buszok üzemeltetésére, 20 évre.
A BKK nevében Dabóczi Kálmán vezérigazgató július 28-án, azaz a pályázat kiírása után válaszolt a GVH-nak, ebben a közleményben közlekedésszakmai okokkal indokolták, hogy egyetlen szereplőre írták ki a tendert, mondván így csökkenthető a főváros útjainak a terhelése.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Komoly eszközt kaptak a kezükbe a klímaváltozás ügyét szívükön viselők a klímatörvényt részben megsemmisítő alkotmánybírósági határozattal. A kormány immár nemcsak, hogy nem háríthatja át a teendőket a jövő generációkra, de le sem szerelheti őket azzal, hogy „De hát van klímatörvény!”.
Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés.
Izrael komoly csapást mért már az iráni nukleáris képességre, de a legfontosabb célpont, Fordo, ahol több ezer urándúsító centrifuga üzemel, még sértetlen, mert mélyen a föld alatt van.
Átláthatóbbá és rugalmasabbá szeretnék tenni a kerti kutak bejelentésének, engedélyezésének és ellenőrzésének folyamatát.
Hetek óta tartó jogvitában végül igazat adtak a rendőrségnek.
Vékony Csongor szerint a párt cserbenhagyta az elszakított területeken élő magyarokat, és nem elég revizionista.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.