Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Heti háromszor járnak majd a repülő Budapestről Amszterdamba.
Elindította új járatát az angol easyJet légitársaság Budapest és Amszterdam között hétfőn, az éves utasforgalom a két ország között 20-30 ezerrel is bővülhet évente.
Az angol diszkont légicég eddig hét járatot üzemeltetett Budapestről, az amszterdami járattal nyolcra bővül az úti célok listája. Az Airbus A320-as típuscsaládba tartozó gépekkel hetente háromszor, hétfőn, szerdán és pénteken teljesítik a járatokat, amelyek Schipolra, azaz a központi repülőtérre érkeznek és onnan indulnak.
Kam Jandu, a Budapest Airport járatfejlesztési igazgatója a járat fogadásán az MTI-nek elmondta, az elmúlt években 130 ezren utaztak Magyarország és Hollandia között, de az easyJet amszterdami járata évente akár 20-30 ezerrel is növelheti az utasszámot. Hozzátette: a KLM az átszálló utasokra is épít, az easyJet viszont az árérzékenyebb piacon lesz jelen, ezzel új piacot nyit meg, így nem a részesedés lesz kisebb, hanem a piac nagyobb. Szerinte éves szinten 10-14 százalékos fejlődés fenntartható és 200 ezer utas már "megfelelő" szint lehet a két ország között.
William Vet, az easyJet kereskedelmi menedzsere azt mondta, az első járatokon is már 75 százalék volt a járatok töltöttsége, pedig három héttel ezelőtt még alig 75 utas váltott jegyet a járatokra. Úgy vélte, a Budapest és Amszterdam közötti útvonal nincs teljesen kiszolgálva, ezért sikeres lehet a járat az üzleti utasok körében is.
Elzo Molenberg, Hollandia helyettes nagykövete a járat köszöntésén azt hangsúlyozta, hogy a két ország között 2015-ben rekord nagyságú, több mint 5 milliárd euró bilaterális kereskedelem volt a két ország között, és ez az új járat hozzájárulhat ahhoz, hogy tovább javuljon a két ország közötti kereskedelem.
Az easyJet a budapesti járatokon az elmúlt évben 13 százalékkal több utast szállított, mint egy évvel korábban, a járatok kihasználtsága 90 százalék fölött volt. Magyarország és Hollandia között három légitársaság közlekedtet járatokat: a KLM Schipolra, az Air France-KLM diszkont leányvállalata, a Transavia Rotterdamba, a magyar hátterű Wizz Air pedig Eindhovenbe közlekedik.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.