Pelenkára, csokipapírra cserélné a kerozint a British Airways

Együttműködésre lépett egy megújuló üzemanyagokat gyártó céggel a British Airways olyan hulladékfeldolgozók tervezésére és létesítésére, amelyek megújuló repülőgép-üzemanyagot állítanak elő háztartási hulladékból.

  • MTI MTI
Pelenkára, csokipapírra cserélné a kerozint a British Airways

A Velocys vállalattal létrejött együttműködés része a brit légitársaság tervének, hogy hosszú távon fenntartható üzemanyagot biztosítson repülőgépparkja számára.

Az első ilyen hulladékfeldolgozó évente több ezer tonna szemétlerakóba vagy elégetésre szánt háztartási hulladékot – pelenkákat, műanyag élelmiszer-csomagolóanyagokat, csokolédépapírt – fog fogadni, hogy átalakítsa tiszta égésű, fenntartható üzemanyaggá.

Ezzel a brit légitársaság 50 százalékkal fogja csökkenteni a károsanyag-kibocsátást 2050-ig.

A kezdeményezés nemcsak a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését fogja segíteni, hanem ahhoz is hozzájárul, hogy jelentősen kevesebb szemét kerüljön lerakókba. Nagy-Britanniában évente 15 millió tonna szemetet szállítanak lerakókba, ami nemcsak a környezet károsítja, de a klímaváltozást okozó üvegházhatású gázok további felszabadulását eredményezi.

A tervezett hulladékfeldolgozó annyi üzemanyagot fog gyártani, amennyi elegendő a BA London és a kaliforniai San José, valamint a louisianai New Orleans között működő Boeing 787-es Dreamliner típusú repülőgépei járatainak egész évi üzemeltetéséhez.

A megújuló repülőgép-üzemanyag több mint 60 százalékkal csökkenti az üvegházhatásúgáz-kibocsátást, ami hozzá fog járulni a szénkibocsátás globális csökkentéséhez és a nagy légikikötők térségében a levegő minőségének javulásához.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.