szerző:
hvg.hu

Ráadásul kilométerenként 4,5 milliárd forintba kerülne. Az unió nem érti, miért ennyi, miért kell rá 20 híd és 2 méteres árvízvédelmi töltés, de az sem teljesen világos, lesz-e rajta elég forgalom.

27 kérdésre vár választ az Európai Unió az M4-es autópálya Berettyóújfalu–Nagykereki közötti szakaszával kapcsolatban – írta a 24.hu. A projekt hiányossága például, hogy a magyar terv azzal számol, a sztráda folytatódik majd a román oldalon, valójában azonban 2023-ra tervezik befejezni a Suplacu de Barcau–Bors közötti A3-as autópályát. A csatlakozó román szakasz nélkül a pálya egy mezőn fog végződni.

Rezeg a léc az M35-ös sztráda Berettyóújfaluig és a 481-es útig történő megvalósítása kapcsán is; az unió nem fogja finanszírozni ezt a szakaszt sem, ha nem kap újabb, meggyőzőbb számításokat. A két építkezésre összesen 160 milliárd forint támogatási igényt adott be a magyar kormány a múlt év végén.

Az A3-as pálya egyébként már 2004 óta készül, Szíjjártó Péter külügyminiszter 2016-ban állapodott meg a román közlekedési miniszterrel, hogy az autópálya 2018-ban mindkét oldalon eléri a közös határt. Ez azonban román oldalról már biztosan nem fog megvalósulni, mert a kivitelező amerikai Bechtellel a kormány 2013-ban szerződést bontott, a helyére lépő spanyol konzorcium pedig 2016 novemberében hátrált ki a projektből. 

A magyar oldalon a beruházás kilométerenkénti költsége14,4 millió euró, közel 4,5 milliárd forint. Az építési költség nettó 323,9 millió euró, ami 11 millió euró, azaz 3,4 milliárd forint kilométerenkénti árat jelent. Az unió szerint ez jóval meghaladja a eddigi magyar autópályák bekerülési költségét, még azzal együtt is, hogy 20 hidat is építenek az említett szakaszokon, illetve a pálya árvízvédelmi okokból egy 2 méteres töltés tetején lesz.

A Európai Bizottság a forgalmi adatokat sem találta meggyőzőnek, illetve a népsűrűséghez képest sokallja a lehajtók számát is, illetve értetlenül állnak a 1,2 millió eurós úgynevezett kommunikációs szerződés előtt.

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Hét órát tartották fogva a szimplásokat, akik kamudrogokra figyelmeztették a turistákat

Hét órát tartották fogva a szimplásokat, akik kamudrogokra figyelmeztették a turistákat

Szijjártó: Magyarország akkor is kap gázt a Gazpromtól, ha Kijev és Moszkva nem jut dűlőre

Szijjártó: Magyarország akkor is kap gázt a Gazpromtól, ha Kijev és Moszkva nem jut dűlőre

Az Iszlám Állam magas rangú vezetője volt a Magyarországon elfogott szír terrorista

Az Iszlám Állam magas rangú vezetője volt a Magyarországon elfogott szír terrorista

Frissíteni kell a paksi hitelszerződést a csúszás miatt

Frissíteni kell a paksi hitelszerződést a csúszás miatt

54 sosem látott, furcsa állatfaj maradványaira bukkantak Kínában

54 sosem látott, furcsa állatfaj maradványaira bukkantak Kínában

Akadozik az egyezség, kétséges a közös MSZP–P EP-lista

Akadozik az egyezség, kétséges a közös MSZP–P EP-lista