szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Már ha a kínai hamisítók bajlódnak azzal, hogy bejegyeztessék a kicsit megváltoztatott márkajelzéseiket.

Megakadályozhatja az Adidas, hogy a cipőkön elhelyezett két párhuzamos sávból álló megjelölést lajstromozzanak európai uniós védjegyként – döntött az Európai Bíróság.

A kereset nem a kínai piacon árult Adidas edzőcipők miatt indult, hanem egy belga céggel szemben. A Shoe Branding Europe 2009-ben és 2011-ben két uniós védjegy lajstromozását kérte az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalától (EUIPO), az egyik védjegy esetében cipőáruk, a másik esetében pedig munkavédelmi cipők tekintetében. Ami közös volt bennük: két párhuzamos sáv, hasonlóan az Adidas háromsávos cipőjelöléséhez.

Az Adidas ez ellen tiltakozott az EUIPO-nál, amit a hivatal helyben is hagyott, a Shoe Branding Europe emiatt indított keresetet az EU Bíróságánál. A Törvényszék most azt állapította meg: szerinte az EUIPO nem vétett értékelési hibát, amikor úgy vélte, valószínű, hogy a bejelentett védjegyek használata tisztességtelenül kihasználja az Adidas védjegyének jó hírnevét.

Nem csak cipőgyártó kényszerült logóváltásra az Adidas miatt: egy évvel ezelőtt a Tesla legolcsóbb autósorozatának logója miatt tiltakozott a sportszergyártó. Elon Musk az E névre keresztelt modellt saját logója E betűjével kívánta szimbolizálni, a gond az volt az Adidas szerint, hogy a vásárlókat összezavarhatja, mivel ez is éppen három vízszintes csík.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!