szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Volt már baj az ajtókkal, az illesztésekkel, felfedeztek a külső részeken idő előtti rozsdásodást, és a Magyar Narancs szerint az ülésekkel sem stimmel minden a 3-as metró szerelvényein, amelyeket a hivatalos kommunikáció szerint felújítva küldtek vissza a tendert megnyerő oroszországi cég gyárából Budapestre. A BKV elismerte, hogy mindegyik ülést cserélni kell.

Repedések és törések keletkeztek a hármas metró új szerelvényeinek gyenge ülésein – írja a Magyar Narancs.

A Metrowagonmastól (MWM) visszaérkezett orosz metrókocsikon a lap információi szerint az ülések merevítésével van baj, kevés anyag szolgálja a feszességét. Körülbelül másfél méter hosszú üvegszálas padokról van szó, amelyekre a kárpitozott ülőkéket szerelték, ezek repednek végig, állítólag konstrukciós hiba miatt.

A Magyar Narancs szerint az ülések javításához ismét ki kell vonni a forgalomból a szerelvényeket, emiatt csökken a járművek rendelkezésre állási ideje, és ez kötbérfizetést vonhat maga után. Feltételezhető, hogy a rossz minőségű ülések kötbérösszege hozzá fog csapódni az eddig felhalmozott követelésekhez, amikre a BKV az első szerelvények sorozatos meghibásodásai miatt tart igényt – tették hozzá.

A lap megkérdezte BKV-t az ülések repedéseiről, a társaság elismerte a hibát. „Az ülésekkel kapcsolatban jelzett probléma ismert az üzemeltető részéről. Az M3 felújított szerelvények utasüléseit, háttámláit vandálbiztos kivitelűére cserélte a kocsikat felújító MWM. Az átalakított tartószerkezeten jelentkező hibát garanciális eljárás keretében javítja, szükség esetén azt cseréli” – fogalmaztak válaszukban.

A kötbér összegét egymilliárd forintra becsülő sajtóhírt megerősítette a cég: „Az M3 metróvonal felújított szerelvényeivel kapcsolatban a milliárd forinthoz közelít a kötbér, amit az orosz fél elismer, de a tárgyalások még nem zárultak le” – írták.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!