Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Három buszt töröl állományából a BKV csütörtökön, ezek között egy harmincéves Ikarus sem található, egy alig több mint kétéves magyar elektromos busz azonban igen.
Június 21-én üzemzártával három autóbuszt töröl állományából a BKV, elhasználódás, magas javítási költségek, illetve tartós donorállapot miatt. Ezt a BKV járműállományát jól ismerő Hajtó Bálint írta Facebook-oldalán. A hírt kérdésünkre Szedlmajer László, a BKV autóbusz- és trolibusz-üzemeltetési vezérigazgató-helyettese is megerősítette telefonon.
A BKV húsz Modulo C68E típusú magyar gyártású elektromos buszt állított forgalomba 2016 április végén. Az első ilyen jármű tehát alig több mint két év után került selejtezésre.
A járművekkel korábban több probléma is volt. Idén télen a hideg miatt például rendszeresen csak napi 4-6 tudott forgalomba állni a 20-ból, de a helyzet tavaly sem volt jobb. Az elektromos buszoknak az újításnak számító kompozit váza is repedezni kezdett.
A járműveket a korábban Mabi-Bus néven ismert Ikarus Egyedi Kft. gyártotta (amely nem azonos a Széles Gábor-féle Ikarusszal). Ugyanezekből az elektromos buszokból vásárolt Pécs is, igaz, ezek sem biztos, hogy egyhamar elkészülnek.
Az Ikarus Egyeditől a Volánbusz és a BKV is rendelt összesen 180 csuklós buszt, a cég ezek közül összesen ötöt szállított le határidőre.
A BKV állományból törölt buszok között található még egy dízeles és egy földgáz üzemű, használtan vett Van Hool busz is.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.