A matuzsálemek maradnak, kétéves elektromos buszt viszont leselejtez a BKV

Három buszt töröl állományából a BKV csütörtökön, ezek között egy harmincéves Ikarus sem található, egy alig több mint kétéves magyar elektromos busz azonban igen.

  • Z. B. Z. B.
A matuzsálemek maradnak, kétéves elektromos buszt viszont leselejtez a BKV

Június 21-én üzemzártával három autóbuszt töröl állományából a BKV, elhasználódás, magas javítási költségek, illetve tartós donorállapot miatt. Ezt a BKV járműállományát jól ismerő Hajtó Bálint írta Facebook-oldalán. A hírt kérdésünkre Szedlmajer László, a BKV autóbusz- és trolibusz-üzemeltetési vezérigazgató-helyettese is megerősítette telefonon.

A BKV húsz Modulo C68E típusú magyar gyártású elektromos buszt állított forgalomba 2016 április végén. Az első ilyen jármű tehát alig több mint két év után került selejtezésre.

A járművekkel korábban több probléma is volt. Idén télen a hideg miatt például rendszeresen csak napi 4-6 tudott forgalomba állni a 20-ból, de a helyzet tavaly sem volt jobb. Az elektromos buszoknak az újításnak számító kompozit váza is repedezni kezdett.

A járműveket a korábban Mabi-Bus néven ismert Ikarus Egyedi Kft. gyártotta (amely nem azonos a Széles Gábor-féle Ikarusszal). Ugyanezekből az elektromos buszokból vásárolt Pécs is, igaz, ezek sem biztos, hogy egyhamar elkészülnek.

Az Ikarus Egyeditől a Volánbusz és a BKV is rendelt összesen 180 csuklós buszt, a cég ezek közül összesen ötöt szállított le határidőre.

A BKV állományból törölt buszok között található még egy dízeles és egy földgáz üzemű, használtan vett Van Hool busz is.

 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.