Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Befejeződött a lengyel versenytárs felvásárlása; bár az adásvételnél bírósági végzésre is szükség volt, a fuvarozó most új munkaerővel töltheti fel a külföldi piacokra távozó román és magyar sofőrök helyét.
„A négyszáz kamionnal rendelkező és évi 100 millió euró árbevételt elérő Link pont az ideális méretű falat volt: olyan, ami már jólesik, de még nem akad az ember torkán” nyilatkozta korábban lapunknak Lajkó Ferenc vezérigazgató.
A lengyel versenytárs Link felvásárlása után a saját kamionnal végzett közúti fuvarozásban európai piacvezető Waberer'snek már négyezer kamionja van. A terjeszkedés egyébként a munkaerőhiány enyhítésében is segített. A kétezres évek elején a román piacra belépve fértek hozzá az ottani munkaerőhöz, és csaknem ezer román állampolgárságú sofőrt alkalmaznak. Romániából azonban sokan külföldre mentek dolgozni, így a cég most a negyvenmilliós Lengyelország felé fordult; ott 5-6-szor több sofőr van, mint itthon.
Az a bizonyos falat egyébként majdnem megakadt; a Waberer's menedzsmentje 2018. július 11-én igazgatósági felhatalmazást kapott szavatossági követelés érvényesítésére Aleksandra Ellerttel, a Link eladójával szemben, mivel utóbbi nem tárt fel minden információt az adásvétel során.
A felvásárlás egyik feltétele volt, hogy megkezdődjön a Waberer's részvényeivel a kereskedés a budapesti tőzsdén, a felvásárlást a nyilvános ajánlattételből származó nettó bevételből finanszírozta a társaság. A Waberers tavaly nyáron lépett tőzsdére.
A cég nem low cost szállító; nem az a politkájuk, hogy kihasználják az olcsó kelet-európai munkaerő adta lehetőségeket, de a hálózati lefedettség nagyon fontos előny: ha hetente ezer kamionjuk van Németországban, a versenytársnak pedig tíz, akkor ők esnek közelebb a következő megbízáshoz, és kevesebb az üres futásuk a két fuvar között.
Az európai fuvarozási piac nagyon széttöredezett, a hosszú távú fuvarozásban a Waberers a piacvezetők, de a részesedésünk még így sem éri el az egy százalékot: a kamionok 85 százaléka olyan családi cégeké, amelyekben a kamionok száma tíz alatt van. A Waberers vezérigazgatója szerint 15-20 év múlva az európai fuvarozási iparág nagyon hasonlítani fog az USA-éhoz, ahol 10-15 ezer kamionnal rendelkező cégek a meghatározóak – és ők szeretnénk ezt a konszolidációt irányítani.
A Link és a Link Services végleges felvásárlási ára 32,5 millió euró volt.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.