szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Befejeződött a lengyel versenytárs felvásárlása; bár az adásvételnél bírósági végzésre is szükség volt, a fuvarozó most új munkaerővel töltheti fel a külföldi piacokra távozó román és magyar sofőrök helyét.

„A négyszáz kamionnal rendelkező és évi 100 millió euró árbevételt elérő Link pont az ideális méretű falat volt: olyan, ami már jólesik, de még nem akad az ember torkán” nyilatkozta korábban lapunknak Lajkó Ferenc vezérigazgató.

A lengyel versenytárs Link felvásárlása után a saját kamionnal végzett közúti fuvarozásban európai piacvezető Waberer'snek már négyezer kamionja van. A terjeszkedés egyébként a munkaerőhiány enyhítésében is segített. A kétezres évek elején a román piacra belépve fértek hozzá az ottani munkaerőhöz, és csaknem ezer román állampolgárságú sofőrt alkalmaznak. Romániából azonban sokan külföldre mentek dolgozni, így a cég most a negyvenmilliós Lengyelország felé fordult; ott 5-6-szor több sofőr van, mint itthon.

Az a bizonyos falat egyébként majdnem megakadt; a Waberer's menedzsmentje 2018. július 11-én igazgatósági felhatalmazást kapott szavatossági követelés érvényesítésére Aleksandra Ellerttel, a Link eladójával szemben, mivel utóbbi nem tárt fel minden információt az adásvétel során.
A felvásárlás egyik feltétele volt, hogy megkezdődjön a Waberer's részvényeivel a kereskedés a budapesti tőzsdén, a felvásárlást a nyilvános ajánlattételből származó nettó bevételből finanszírozta a társaság. A Waberers tavaly nyáron lépett tőzsdére.

A cég nem low cost szállító; nem az a politkájuk, hogy kihasználják az olcsó kelet-európai munkaerő adta lehetőségeket, de a hálózati lefedettség nagyon fontos előny: ha hetente ezer kamionjuk van Németországban, a versenytársnak pedig tíz, akkor ők esnek közelebb a következő megbízáshoz, és kevesebb az üres futásuk a két fuvar között.

Az európai fuvarozási piac nagyon széttöredezett, a hosszú távú fuvarozásban a Waberers a piacvezetők, de a részesedésünk még így sem éri el az egy százalékot: a kamionok 85 százaléka olyan családi cégeké, amelyekben a kamionok száma tíz alatt van. A Waberers vezérigazgatója szerint 15-20 év múlva az európai fuvarozási iparág nagyon hasonlítani fog az USA-éhoz, ahol 10-15 ezer kamionnal rendelkező cégek a meghatározóak – és ők szeretnénk ezt a konszolidációt irányítani.

A Link és a Link Services végleges felvásárlási ára 32,5 millió euró volt.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Meghalt Koncz Ferenc fideszes képviselő

Meghalt Koncz Ferenc fideszes képviselő

Kinek a hangjában bíznak a magyarok, amikor egy gép szólal meg?

Kinek a hangjában bíznak a magyarok, amikor egy gép szólal meg?

Radar360: Megugrott az államháztartási hiány

Radar360: Megugrott az államháztartási hiány