A magyarok több mint felének még mindig frusztráló a neten vásárolni

A karanténidőszak első másfél hónapjában több mint 50 ezer új magyar vásárló jelent meg az interneten, ám nem mindenki volt elégedett az új vásárlási formával.

  • hvg.hu hvg.hu
A magyarok több mint felének még mindig frusztráló a neten vásárolni

Az online vásárlás belföldi forgalma az első félévben meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot, ami közel 35 százalékos növekedés 2019-hez képest. Ugyanakkor nem volt zökkenőmentes az idáig vezető út, hiszen a Mastercard által támogatott Fizetési Élmény Riport szerint

10-ből 9 ember hagyott abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de végül mégis elállt a tranzakciótól.

Ennek a döntésnek számtalan oka lehet: legtöbbször a bizalmatlanság miatt marad abba a vásárlás (korábbi rossz tapasztalatok, nem megbízhatónak tűnő weboldal, ismeretlen fizetési oldal, információhiány), de minden tizedik vásárlás azért szakadt meg, mert túllépték az időkeretet és ugyanennyi vásárlást akadályoztak meg a rosszul megadott adatok is.

„Az emberek közel 58 százaléka frusztrált az online vásárlás során, ötödük kifejezetten a fizetésnél érzi magát kellemetlenül” – kommentálta a kutatást Racskó Tamás, a Mastercard üzletfejlesztési menedzsere. A fizetés mellett persze vannak más befolyásoló tényezők is: a kutatás szerint a vásárlók 55 százaléka a jó ügyfélkommunikációnak és a weblap folyamatos frissítésének köszönhetően érzi magát biztonságban, 74 százalékuk szerint a kereskedővel kapcsolatos bizalom kiépítését a pozitív visszajelzések segítik a legjobban, 30 százalék pedig fontosnak tartja mások ajánlását.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek