szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A karanténidőszak első másfél hónapjában több mint 50 ezer új magyar vásárló jelent meg az interneten, ám nem mindenki volt elégedett az új vásárlási formával.

Az online vásárlás belföldi forgalma az első félévben meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot, ami közel 35 százalékos növekedés 2019-hez képest. Ugyanakkor nem volt zökkenőmentes az idáig vezető út, hiszen a Mastercard által támogatott Fizetési Élmény Riport szerint

10-ből 9 ember hagyott abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de végül mégis elállt a tranzakciótól.

Ennek a döntésnek számtalan oka lehet: legtöbbször a bizalmatlanság miatt marad abba a vásárlás (korábbi rossz tapasztalatok, nem megbízhatónak tűnő weboldal, ismeretlen fizetési oldal, információhiány), de minden tizedik vásárlás azért szakadt meg, mert túllépték az időkeretet és ugyanennyi vásárlást akadályoztak meg a rosszul megadott adatok is.

„Az emberek közel 58 százaléka frusztrált az online vásárlás során, ötödük kifejezetten a fizetésnél érzi magát kellemetlenül” – kommentálta a kutatást Racskó Tamás, a Mastercard üzletfejlesztési menedzsere. A fizetés mellett persze vannak más befolyásoló tényezők is: a kutatás szerint a vásárlók 55 százaléka a jó ügyfélkommunikációnak és a weblap folyamatos frissítésének köszönhetően érzi magát biztonságban, 74 százalékuk szerint a kereskedővel kapcsolatos bizalom kiépítését a pozitív visszajelzések segítik a legjobban, 30 százalék pedig fontosnak tartja mások ajánlását.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Gazdaság

Már online is lehet ruhát próbálni

A koronavírus-járvány felpörgette az online vásárlást és egyre több ruhamárka kínál virtuális próbafülkéket. A márkák ráadásul sokat spórolhatnak azon, ha minél kevesebb terméket küldenek vissza.

Cápafoggal lepte meg David Attenborough Vilmos herceg gyermekeit

Cápafoggal lepte meg David Attenborough Vilmos herceg gyermekeit

Kamuparfümök helyett kamuruhákat venne a magyar

Kamuparfümök helyett kamuruhákat venne a magyar

Kiszivárgott, kit jelölne Trump Ruth Bader Ginsburg alkotmánybíró utódjául

Kiszivárgott, kit jelölne Trump Ruth Bader Ginsburg alkotmánybíró utódjául