Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Az elemzők számításait is felülmúlta a cég legutóbbi negyedéves eredménye.
A Tesla szerdán tette közzé a legutóbbi negyedévre vonatkozó pénzügyi beszámolóját, amely szerint 8,77 milliárd dolláros bevételt ért el a szeptemberrel zárult három hónapban – írta a Business Insider. A Bloomberg által korábban megkérdezett Wall Street-i elemzők is kevesebbre, 8,36 milliárd dollárra becsülték a az alapvetően elektromos autókat gyártó amerikai vállalat bevételét.
Az egyszeri tételek leszámításával kalkulált (non-GAAP) nyereség 874 millió dollárt tett ki az idei harmadik negyedévben, ami 156 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 342 millió dollárt. A részvényarányos nyereség 37 centről 76 centre nőtt.
A szerdai tőzsdei zárást követően közzétett eredménybeszámoló hatására a Tesla részvénye több mint 4 százalékkal drágult az elektronikus kereskedésben. Csütörtökön nyitás előtt öt órával 3,95 százalékos pluszban, 439,35 dolláron állt az árfolyam.
A cég közleménye szerint az elektromos autókra, a napelemekre és az energitároló megoldásaik is egyre keresettebbek. Azt is elárulták, 397 millió dollárt kerestek azzal, hogy szabályozó krediteket árulnak más autógyártóknak, amire az utóbbi években szintén megnőtt az igény. Számos amerikai államban ugyanis, ha egy autógyártó el akarja adni az autóját, bizonyos mennyiségű elektromos, hibrid, vagy nulla kibocsátású járművet értékesítenie kell. Ha viszont egy cég nem rendelkezik ilyenekkel, vehetnek mástól kreditet. És mivel a Tesla csak nulla kibocsátású járműveket gyárt, így nem kell ezeke a krediteket megőriznie, értékesítheti őket.
A szélesebb autóiparra jellemző csökkenéssel ellentétben a Teslát nem rengette meg a koronavírus-járvány és a világgazdaság recessziója, stabil értékesítés mellett nyereséges negyedéveket zárt, aminek köszönhetően idén 400 százalékkal emelkedett az árfolyama. Piaci tőkeértéke meghaladja a 393 milliárd dollárt, amivel messze a világ legértékesebb autógyártó vállalata. A sorban következő japán Toyota „csak” több mint 218 milliárd, a német Volkswagen pedig több mint 84 milliárd dollárt ér.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
Közéjük Charles Leclerc fért be.