szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A kormányhivatal szerint a főváros nem hajtotta végre a járatsűrítést, a BKK szerint viszont már mindent bevetettek.

Koronavírus – a második év
Több mint egy év telt el azóta, hogy a kínai hatóságok egy új, sebesen terjedő vírus felbukkanását jelentették a WHO-nak. Aligha akad azóta olyan ember a világon, aki ne hallotta volna a Covid–19 kifejezést, és mind többen gyászolnak rokont vagy barátot, akivel az új betegség végzett, miközben egzisztenciák dőltek romba hetek alatt, és a teljes életünket átírta a járvány. Mostanra elkészültek az oltások is, ami viszont nemcsak reményt, de ismét rengeteg kérdést is felvet, miközben a vírust nem hogy megállítani nem sikerült, de újabb mutációja is fenyeget. E harc a részleteit találja meg cikksorozatunkban.
Friss cikkek a témában

A Budapesti Közlekedési Központ tagadja, hogy nem hajtotta végre a kormány járatsűrítésre vonatkozó döntését, és nem adott át ezzel kapcsolatban dokumentációt a kormányhivatalnak. A budapesti kormányhivatal szerda reggel ennek pont az ellenkezőjét állította.

A BKK azt írta a közleményében, hogy a járvány miatt már szeptember óta az iskolai időszakban érvényes menetrendnél is sűrűbben indítja járatait, a hivatal kérésére pedig november óta a létező legnagyobb kapacitással nyújt szolgáltatást: forgalomba állítottak minden létező budapesti autóbuszt, villamost, trolibuszt és metrószerelvényt.

A kormányhivatal szerint a BKK 300 vonalának mindössze 9 százalékán döntött járatsűrítésről. Ezzel szemben a BKK azt írja, hogy tisztában vannak azzal, hogy a hadra fogható plusz járműveket mely vonalakra célszerű forgalomba állítani. "Ezek azok az úgynevezett gerincvonalak, amelyek a legnagyobb kihasználtsággal közlekednek Budapesten: az M3 és az M4 metró, az 1-es, a 4-es, a 6-os villamos, a budai fonódó villamoshálózat vonalai, a Rákóczi úti tengelyen közlekedő buszjáratok, valamint a nagy kerületközpontokat, lakótelepeket kiszolgáló járatok, így a 9-es, a 23-as, a 31-es, a 32-es, a 85-ös, a 95-ös, a 105-ös, a 151-es, a 159-es busz, illetve a 76-os és a 79M trolibusz."

A BKK szerint a jelenleginél sűrűbb szolgáltatást már csak akkor lehetne nyújtani, ha a főváros azonnal új járművekhez jutna, azok közlekedtetésére elégséges járművezető volna, a járművek üzemeltetésére – üzemanyagra, karbantartásra – pedig további anyagi forrás állna rendelkezésére.

Orbán Viktor még november 3-án jelentette be, hogy rendkívüli jogrend lép életbe, Magyarországon és a koronavírus-járvány miatt bevezetett szigorításokról szóló rendeletben szerepelt az is, hogy Budapesten és a megyei jogú városokban a tömegközlekedési vállalatoknak járatsűrítési tervet kell készíteni a munkanapokon reggel 7 óra és délelőtt 9 óra közötti, valamint délután 15 óra és este 19 óra közötti időszakokra. Erre egy napot adtak a rendeletben, a határidő november 5. volt.

Karácsony Gergely budapesti főpolgármester már akkor kritizálta a döntést, azt mondta, hogy nem ártott volna egy egyeztetés az önkormányzatokkal, hiszen sok helyen már most is teljes kapacitáson üzemel a közösségi közlekedés, alacsonyabb kihasználtsággal.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A napfogyatkozás, ami eldöntötte Einstein sorsát

A napfogyatkozás, ami eldöntötte Einstein sorsát

Különleges járványkísérletben vesz részt a Bécsi Fiúkórus

Különleges járványkísérletben vesz részt a Bécsi Fiúkórus

Ismét börtönbe kell vonulnia a Samsung első emberének

Ismét börtönbe kell vonulnia a Samsung első emberének