szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Carlton Hotel ablakára ragasztott papír hirdeti, hogy zárva vannak. A pórul járt vendégeket másik szállodában helyezik el.

Furcsa helyzet alakult ki egy budai szállodánál, amelynek bejáratán kiragasztott papíron jelzik, hogy zárva vannak. Ennek ellenére rendszeresen érkeznek oda vendégek – írta a 24.hu. A lap szerint a négycsillagos Carlton Hotelről van szó. A vendégek, akik oda foglalnak, előre fizetnek a szobákért, azzal viszont csak a helyszínen szembesülnek, hogy az épület zárva van.

Tavaly óta.

Az üzemeltető azt állította a 24.hu-nak, hogy idejében jelzik a problémát az ügyfeleknek, a pórul jártakat pedig egy másik szállodában helyezik el. A kifüggesztett papíron egy telefonszám is található, amely a lap szerint a VII. kerületi Eurostars Danube Budapest Hotelben csörög. Ott biztosítanak szobát azoknak, akik a zárva tartó budai hotelbe érkeznének.

A portál idézte egy portugál ügyvéd, Sandra Jorge beszámolóját, aki elmondása szerint egy utazási irodán keresztül foglalt szállást a Carlton Hotelbe, és nagyon meglepődött, amikor zárva találta. Azt állította, hogy nem tájékoztatták előzetesen a helyzetről. Végül ő is az Eurostarsban kapott szobát, ahol tudtak a foglalásáról.

A szálloda azt közölte a lappal, hogy a járványügyi korlátozások feloldása utáni újranyitás nem volt zökkenőmentes, illetve több vendég olyan időpontra foglalt, amikor a hotel még nem tudott kinyitni. E problémák miatt alternatív lehetőséget kínálnak a turistáknak, az eredeti foglalási feltételeknek megfelelően.

Azt is állították, hogy a legtöbb foglalás nem rajtuk keresztül, hanem a Booking.com-on történik, így a szolgáltató platformján át tudnak kommunikálni az ügyfelekkel, ami bizonyos esetekben azt eredményezi, hogy a vendégek nem kapják meg idejében a tájékoztatást. De olyan is előfordul, hogy nem olvassák el a nekik küldött levelet.

Közölték azt is, hogy valamilyen formában általában kínálnak kárpótlást az ügyfeleiknek, noha a portugál vendég ennek az ellenkezőjéről számolt be.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Minden második magyar kukázza a szállást, ha nincs ott jó net

Egyre fontosabb döntési szempont a magyar nyaralók többsége számára a megfelelő internet-hozzáférés: közülük minden második nem vesz igénybe olyan szállást, ahol nincs jó minőségű netkapcsolat, miközben tavaly még csak alig több mint harmaduk tartotta ezt elengedhetetlennek – derült ki a Szállás.hu és a Telekom friss felmérésének adataiból.