szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elmúlt 18 évben folyamatosan nőtt, aztán jött 2021 utolsó három hónapja.

Kiadta friss negyedéves jelentését a Facebook-anyacég Meta Networks, és a vállalat közlése szerint 2021 utolsó három hónapjában csökkent a közösségi oldalon a napi aktív felhasználók (daily active users, DAUs) száma. Ilyesmi a Facebook 18 éves története során még nem történt. 

A Meta szerint 2021 utolsó negyedévében 1,929 milliárdan voltak aktívak napi szinten a Facebookon, míg az azt megelőző, harmadik negyedévben ez a szám 1,930 milliárd volt. A legalább havi egyszer belépők száma (MAU) viszont december végén 2,91 milliárd fő volt, ami 4 százalékos növekedést jelent éves szinten. 

A jelentés szerint a közösségi oldal bevételnövekedése is lelassult, mert a hirdetők már kevesebbet költöttek náluk a tavalyi év utolsó három hónapjában. Mark Zuckerberg ehhez még azt is hozzátette, hogy a közönségük, főleg a fiatalabb korosztály elhagyta a Facebookot a rivális TikTok és YouTube kedvéért. 

Közben a Meta nyeresége is csökkent, az 8 százalékkal. A cég adózás utáni eredménye 10,285 milliárd dollár, részvényenként 3,67 dollár volt a december végével záródott három hónapban, szemben az előző év azonos időszakában elért 11,219 milliárd dollárral, részvényenként 3,88 dollárral. 

Viszont a vállalat bevétele 20 százalékkal, 33,671 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 28,072 milliárd dollárról. Ezen belül a reklámbevételek 27,19 milliárd dollárról 32,64 milliárd dollárra emelkedtek (a Meta adja ki mások mellett az Instagramot és a WhatsAppot is). Az elemzők véleményének átlagában nagyobb, 3,85 dolláros részvényarányos eredmény, de szerényebb, 33,4 milliárd dolláros bevétel szerepelt. A folyó első negyedévre a Meta 27-29 milliárd dolláros bevételt tervez, ami elmarad a szakértők által becsült 30,2 milliárd dollártól. 

A cég becslései szerint a világon körülbelül 2,82 milliárd ember használja naponta a Facebookot, az Instagramot, a WhatsApp-ot vagy a Messengert, és körülbelül 3,59 milliárd ember havonta legalább egyszer. Ezek a számok éves összevetésben 8, illetve 9 százalékkal nőttek. 

A tavalyi utolsó negyedévben a Meta 19,18 milliárd dollár értékben vásárolt vissza saját részvényt, a múlt év egészében pedig 44,81 milliárd dollárért. A Meta részvényára a New York-i tőzsde zárása utáni elektronikus kereskedésben több mint 20 százalékkal zuhant. A Meta piaci tőkeértéke 4 százalékot emelkedett az év eleje óta. 

(BBC, MTI)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!