Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A GVH szerint a nem megfelelő szabályozással társadalmi károk alakulhatnak ki.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a versenyt élénkítő javaslatokkal kereste meg a fővárosi önkormányzatot, mielőtt a fővárosi közgyűlés megtárgyalta volna Karácsony Gergely főpolgármester előterjesztését a budapesti taxirendelet módosításáról.
A taxisok, a főváros, illetve a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a múlt héten állapodott meg arról, hogy újból emelnék a tarifát, amiért „a nemzetgazdasági átlagkeresetek, az infláció és az üzemanyagok ára jelentősen növekedett”. A változás eredményeként az eddigi 700 forintos alapdíj, a 300 forintos kilométerdíj és a 75 forintos percdíj 35 százalékkal emelkedne. Így a fővárosi taxizás árai május 9-től a következők szerint alakulnának, ha a közgyűlés rábólint a módosításra:
A GVH mostani közleményében viszont arról tesz említést, hogy „versenybarát megoldásokkal sokkal kedvezőbben járhatnának a fogyasztók.” A hatóság ezért az újabb, áremelésre vonatkozó előterjesztés megtárgyalása előtt versenyt élénkítő alternatívákat javasolt.
„A budapesti taxis tarifák rögzítettek, vagyis a piacon jelenleg nem érvényesülhetnek az árverseny előnyei. A taxipiac szereplői rendszeresen igénylik a rögzített hatósági árak növelését, a fogyasztói érdekek képviselete azonban rendre elmarad. Az egyre magasabb hatósági árak csökkentik a taxik kihasználtságát, amely a taxisok részéről a további díjnövelési igény irányába hat. Ebből a szabályozási csapdából úgy lehetne legjobban kilépni, ha az önkormányzat minimalizálná az árszabályozási beavatkozását, minél nagyobb teret hagyva a versenynek és az egyensúlyi piaci árak kialakulásának” – írja közleményében a versenyhatóság.
Szerintük szűkíthető lenne az árrögzítés szabályozása azokra az esetekre, amikor a fogyasztó nem tud megfelelően előre tájékozódni a viteldíjakról (pl. utcai „leintés”, taxiállomáson sorban álló autók stb.), továbbá elősegíthető lenne a verseny azáltal is, ha a fix tarifák helyett a főváros csupán maximált árat írna elő, amely alatt kialakulhatna egy szolgáltatói verseny. A versenyhivatal úgy véli, hogy mivel a főváros számít a legnagyobb hazai taxipiacnak, „egy nem megfelelő szabályozás csökkenő hatékonyságot és nagy társadalmi károkat képes okozni e területen.”
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés, amit anno még az oroszokkal hoztak össze. A spanyol Talgo felvásárlási kísérlete költséges kaland volt.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.