Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Váradi arról beszélt, hogy nem tudnak úgy működni, hogy egy bázisról minden ötödik ember fáradtság miatt jelentkezik betegnek. A pilóták nagyon kiakadtak.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a héten azt mondta egy értekezleten az alkalmazottaiknak, hogy túl sokan vesznek ki szabadságot a fáradtság miatt, és néha szükség van arra, hogy extra mérföldeket (erőfeszítéseket) tegyenek – írja a CNN alapján a Portfolio.
Deficient safety culture alert!@WizzAir CEO encourages pilots to fly fatigued! It’s like handing the car keys to a drunk driver. @EASA step in! You are WIZZ’ oversight authority… pic.twitter.com/qdJdBVwH90
— European Pilots (@eu_cockpit) June 8, 2022
Váradi a videón arról is beszélt, hogy nem tudják úgy működtetni az üzletet, hogy egy bázisról minden ötödik ember azért jelent beteget, mert fáradt. Azt is hozzátette a cikk szerint, hogy hatalmas a kár, amikor törölnek egy járatot, egyrészt a cég reputációjában, másrészt pénzügyi kár is éri ilyenkor a vállalatot, ugyanis a gépek kimaradása miatt kártérítést kell fizetniük.
A Wizz Air egyik szóvivője reagált a beszéddel kapcsolatban. Azt sietett leszögezni, hogy a megjegyzés a légitársaság összes dolgozójának szólt, nem pedig kifejezetten a pilótáknak.
„A személyzetünk elérhetetlensége nagyon alacsony, 4 százalék volt. Ebben az összefüggésben került szóba, hogy a fennakadások minimalizálása érdekében tegyünk extra erőfeszítéseket. Ez azonban nem jelenti a biztonság veszélyeztetését” – mondta.
A beszéd a pilóták körében okozott botrányt. Egyikük azt írta a Twitteren, hogy ez az egyik legveszélyesebb dolog, amit valaha is hallott egy légitársaság vezetőjétől. A pilóták szakszervezete, a BALPA posztjában azt írta, hogy „megdöbbentő, hogy egy légitársaság vezérigazgatója az alapvető biztonsági kultúrával ennyire ellentétes cselekedeteket tanácsol”.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.