Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A korábbi csúcsoligarcha volt partnerei Mészáros Lőrinc és Szíjj László üzletfelei mellett dolgozhatnak.
Több Simicska Lajoshoz köthető ember is pozíciókat kapott a magyar közúthálózat körül – mutat rá a Válasz Online. Az már ismert volt, hogy a miniszterelnökkel évekkel ezelőtt összekülönbözött korábbi csúcsoligarcha egykori főbizalmasa, Németh Lászlóné lesz a Magyar Közút felügyelőbizottsági elnöke, ezen buzdult fel a lap, és nézte át a 35 évre kiszervezett sztrádafejlesztés és -üzemeltetés magáncégeinek vezetőségét.
A sztrádakoncesszió elnyerésében érintett – Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségei által kezelt – pénzalapok létrehoztak egy vállalatcsoportot a szinte a teljes hazai gyorsforgalmiút-hálózat fejlesztésének és kezelésének gyakorlati elvégzésére. Ezen MKIF-cégek élére olyan Simicska-közeli emberek kerültek, mint az egykori államtitkár Farkas Imre, illetve Szőke Gábor és Lukács Krisztián.
Épül Mészárosék céghálója, amely az autópályás milliárdokat termeli
Minden társaság rövid nevében ott van az MKIF rövidítés, utalva a kapcsolatra a központi cég, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel.
Az MKIF-cégek legjelentősebb alvállalkozói egyébként Mészáros és Szíjj építőipari érdekeltségei lesznek: Mészáros és Mészáros Zrt., Duna Aszfalt Zrt., Hódmezővásárhelyi Útépítő Kft. és a Simicskától 2019-ben Szíjjhoz került Közgép.
A Válasz Online rámutat: nemcsak Simicska-emberek tértek most vissza, pozíciót kapott a Magyar Közútnál Varga Judit miniszter férje, a közszférától az év elején visszavonult Magyar Péter is, ő igazgatósági tagként dolgozhat majd együtt Németh Lászlónéval.
A Válasz Online szerint most az új építésügyi miniszter, Lázár János bosszankodhat, hogy a kormány a magyar forgalmi hálózat legjobb, pénzügyileg leginkább „kiaknázható” részét szervezte ki alóla, miközben a kisebb és tönkrement utakat az ő nyakán hagyta.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.