Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A per a 2009-ben lezuhant Rio de Janeiro-Párizs járat ügyében indult.
Gondatlan emberölés vádjával indult eljárás hétfőn egy párizsi bíróságon az Air France légitársaság és az Airbus repülőgépgyártó ellen a 2009-ben lezuhant Rio de Janeiro-Párizs járatának ügyében. A vállalatokat 225 ezer euróig (96 millió forint) terjedő bírság fenyegeti, ha megállapítják felelősségüket, amelyet az Air France és az Airbus is tagad.
Anne Rigail, az Air France vezérigazgatója és Guillaume Faury, az Airbus volt vezérigazgatója nyitóbeszédükben részvétüket nyilvánították. Az áldozatok tárgyaláson jelenlévő hozzátartozói egyebek között azt kiabálták közbe, hogy „szégyen” és „túl kevés, túl későn”.
Tizenhárom éve vártunk erre a napra, és sok időnk volt felkészülni” – mondta Daniele Lamy, aki a fiát vesztette el a szerencsétlenségben.
Bár sokan kifogásolták a vállalatokra kiszabható bírság összegét, Alain Jakubowicz, a családok ügyvédje szerint „nem a 225 ezer euró fogja aggasztani őket, hanem a hírnevük”. „Számunkra mindez másról szól, az igazságról... és arról, hogy biztosak legyünk abban, hogy levonják a tanulságokat ezekből a hatalmas katasztrófákból” – tette hozzá a jogász.
A kilenc hétre tervezett pert hosszabb jogi huzavona előzött meg. 2019-ben ugyanis az illetékes vizsgálóbíróság megszüntette az eljárást, amelyet csak ügyészségi fellebbezés nyomán nyitott újra a fellebbviteli bíróság tavaly. Az eljárásnak nem tárgya a kártérítés, ezekben az összegekben már évekkel ezelőtt megállapodás született a felek között.
Az Air France légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó járata 2009. június 1-jén tűnt el a radarernyőkről. Az Airbus A330-as típusú utasszállító az Atlanti-óceánba zuhant 650 kilométerre a Fernando de Noronha-szigettől, 228 emberrel, köztük 5 magyarral a fedélzetén. Sokáig nem lehetett tudni a katasztrófa pontos okát. Csak 2011 májusában sikerült a feketedobozokat és az áldozatok maradványait kiemelni csaknem 4000 méteres mélységből.
A francia légiközlekedés-biztonsági hatóság (BEA) nyomozói a rendelkezésre álló adatok alapján megállapították, hogy a gép pilótái nem megfelelően reagáltak a sorozatos figyelmeztető jelzésekre, és nem tettek eleget az ilyen esetekre vonatkozó előírásoknak.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.