Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Nem jár majd a Railjet Budapest és München között, Bécsig lehet vonatozni, ott át kell majd szállni. De a győri vonal felújítása és az így kieső járatok miatt borítékolható, hogy a Railjetek tömve lesznek. Vitézy Dávid szerint az osztrák vasút többször is figyelmeztette a MÁV-ot, hogy nem lesz jó vége a késéseknek a nemzetközi vonalon. A MÁV szerint az osztrák vasúttársaság egyoldalúan lépett.
Október 2. és 26. között nem jár a Railjet Budapest és München között, ebben az időszakban a magyar fővárosból induló szerelvények végállomása Bécs, így a német városba csak átszállással lehet majd eljutni – közölte az osztrák szövetségi vasút.
Azt is megjegyzik, hogy az utazók mindenképpen előre vegyenek helyjegyet, mert a győri vasúti fővonal felújítása miatt sok MÁV-járat kiesett, így jelentős növekedés várjató a Railjettel utazók számában.
Arról, hogy miért juthattak el idáig az osztrákok, itt írtunk bővebben:
Már a vonatpótlóbusz-pótló vonatot is bevetette a MÁV, mielőtt kiakadtak az osztrákok
Az osztrák vasúttársaság állítja, hogy kommunikált a MÁV-val a hibákról, mielőtt levágta a magyar vonatokat a nyugati vasúthálózatról, a magyar reakcióra még várni kell. Megnéztük, mennyire indokolják a késések a szokatlanul barátságtalan osztrák lépést, és hogy milyen gondok voltak, amíg ide eljutottak.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a Budapest–Szentgotthárd–Graz vonalon mindkét irányban vonatpótló buszokat indítanak, amelyek Kelenföldön és Tatabányán is megállnak, de ezektől is késések várhatók a közúti forgalom miatt.
A Budapest–Bécs vonalon a MÁV építési munkálatai miatt szeptember 18. óta eleve 20-30 perces késésekkel kell számolni, mindkét irányban.
Hosszabb utazási idő, pótlóbuszok, átszállások - megkezdődött a botrányoktól övezett győri vasúti fővonal felújítása
Ez az a felújítás, ami addig késett, hogy Lázár János kirúgta a MÁV egyik vezérigazgató-helyettesét, majd ezt követően a tárcája Vitézy Dáviddal is szóváltásba keveredett.
A fejleményre Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár péntek reggel a közösségi oldalán reagált. Azt írta, az osztrák vasút a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után jelentette be egyoldalúan, hogy jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat. (A MÁV korábbi közlése szerint a vágányzár alatt a nemzetközi vonatok többsége változatlan menetrend szerint közlekedhet.)
Szerinte ezt nyilván azért teszik, mert szeretnék, ha Ausztriában pontosan járnának a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni.
„Mivel a nemzetközi vonatokon kívül minden más vonatot buszok pótolnak ezen a szakaszon, felfoghatatlan számomra, hogy az osztrákok jelzései után hogy nem sikerült a vonatokat olyan időpontban indítani Budapestről akár a menetrendet módosítva, hogy időben menetrend szerint odaérjenek Bécsbe. Ez tényleg a legkisebb odafigyelés vagy a probléma megoldásának szándéka mellett sikerült volna. Az, hogy ez mégis így történik, egyet mutat: lényegében az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött, s ezt a fajta rugalmatlanságot és az utasok szempontjainak leghátulra sorolását következmények nélkül meg lehet tenni – az ország legfontosabb nemzetközi vasúti kapcsolatánál” – tette hozzá.
Frissítés:
A MÁV péntek délután közleményben reagált az osztrák vasúttársaság lépésére. Mint írták, "ahhoz, hogy az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) Bécsben ne kényszerítse átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan."
Reagált a MÁV arra, hogy az osztrákoknak elege lett a késésekből
A MÁV szerint hiába tárgyaltak, egyoldalú döntést hozott az osztrák vasúttársaság.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
A texasi republikánusok a választókörzetek határainak nekik kedvező mozgatásával fölerősíthetik azt a folyamatot, amely egypártrendszert alakít ki egyre több szövetségi államban.
Egy száját kitátó, nemzeti színű oroszlán van a borítón.
A hánykolódó gép sötétbe borult fedélzetén sikoltoztak az utasok.
„Meglátom majd, hogy kinek a hibája” – mondta arról, hogy fog dönteni az ukrajnai háború ügyében.
Kinek és miért állna érdekében, hogy saját hitelét rontva torzítson az adatokon?
Ókovács Szilveszter szerint az éneklés bizonytalan volt, számos hanghibát is felfedezett.