szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A MÁV szerint hiába tárgyaltak, egyoldalú döntést hozott az osztrák vasúttársaság.

„Ahhoz, hogy az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) Bécsben ne kényszerítse átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan" – írta a MÁV arra reagálva, hogy az osztrák vasút a sok magyarországi késés miatt egy időre levágja a a Budapestről induló Railjet-járatokat a nyugat-európai hálózatról.

Az ÖBB pénteken azt közölte, hogy október 2. és 26. között nem jár a Railjet Budapest és München között, ebben az időszakban a magyar fővárosból induló szerelvények végállomása Bécs, így a német városba – vagy a Bécstől távolabbi osztrák városokba – csak átszállással lehet majd eljutni.

Az ÖBB a hvg.hu megkeresésére közölte, a magyarországi vasúti építési munkák miatt változtattak a járatokon, mert

a késések miatt nem garantálható, hogy az utasok elérik a bécsi csatlakozást.

A Budapest–Bécs vonalon a MÁV építési munkálatai miatt szeptember 18. óta 20-30 perces késésekkel kell számolni, mindkét irányban.

Már a vonatpótlóbusz-pótló vonatot is bevetette a MÁV, mielőtt kiakadtak az osztrákok

Az osztrák vasúttársaság állítja, hogy kommunikált a MÁV-val a hibákról, mielőtt levágta a magyar vonatokat a nyugati vasúthálózatról, a magyar reakcióra még várni kell. Megnéztük, mennyire indokolják a késések a szokatlanul barátságtalan osztrák lépést, és hogy milyen gondok voltak, amíg ide eljutottak.

A MÁV szerint elsősorban az osztrák államvasutak döntésein múlik, hogy az ideiglenes forgalmi rend Bécsben ne okozzon a minimálisnál nagyobb kényelmetlenséget az utasoknak. A vasúttársaság szerint segíthetnek például a csatlakozó járatok közeli vágányokról történő indításával vagy azzal, hogy bevárják a türelmi időn belül érkező Budapest-járatokat. Hozzátették, az ÖBB és a MÁV illetékesei között az egyeztetés folyamatos.

A közleményben azt is leírták, mindent megtesznek annak érdekében, hogy a nemzetközi vonatok tartani tudják a menetrendet, és első lépésben türelmet kértek az ÖBB-től. „Annak ellenére, hogy közös munkával sikerült eredményeket elérni a menetrendszerűség javításában, az ÖBB egyoldalú döntést hozott."

Az érintett vonatok

A Budapest-Keleti pályaudvarról 7:40 és 15:40 között kétóránként Bécsen át Münchenbe induló Railjet-vonatok csak Bécsig közlekednek (rjx 60, rjx 62, rjx 64, rjx 66, rjx 68), utasaik bécsi átszállással utazhatnak tovább a bajor főváros felé.

A változás nem minden Railjet-járatot érint, így a Keleti pályaudvarról 6:40-kor Zürichbe induló és 17:40-kor Salzburgba induló járat (rjx 162, rjx 42) a teljes útvonalon közlekedik. A változás nem érinti a Bécsen, Salzburgon, Müncehen át Stuttgartba, illetve Zürichbe közlekedő Kálmán Imre EuroNight (EN 462) közlekedését sem. Magyarország felé valamennyi Railjet-vonat továbbra is a teljes útvonalán közlekedik, utasaiknak Bécsben nem kell átszállni – részletezi közleményében a MÁV.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!