Két órára csökkenti a vasút a menetidőt Budapest és Bécs között
Legalábbis erre fog törekedni az osztrák és a magyar vasúttársaság egy új együttműködési megállapodás értelmében.
Legalábbis erre fog törekedni az osztrák és a magyar vasúttársaság egy új együttműködési megállapodás értelmében.
Az intenzív havazás váltóállítási gondokat okozott, a Budapest-Kelenföld és a Komárom vonalszakaszon késnek a vonatok. December 10-től ugyanakkor ismét két vágányon járnak a vonatok az egyes fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán, vagyis nem kell többé átszállnia Bécsben azoknak, akik Salzburg, München felé utaznak Railjettel.
A MÁV ígérete szerint a jövő év elejére mindkét vágányon újra 140-nel lehet majd suhanni.
A Railjetek a hét első két napján még a megszokott módon közlekednek, csak szerdától kell átszállni Bécsben annak, aki továbbutazna.
Annak érdekében, hogy utazását Bécstől biztosan az eredeti Railjettel tudja folytatni, javasoljuk, hogy a Bécsbe történő eljutáshoz – az eredetileg tervezett utazásához képest – 1 órával korábban induló, nemzetközi vonatot válassza – javasolja szombati közleményében a MÁV. A közleményből az is kiderül, hogy nem valamennyi Railjet járatra vonatkozik az az osztrák döntés, melynek értelmében a MÁV kocsijai – a győri fővonalon végzett felújítási okozta sorozatos késések miatt – csak Bécsig közlekednek és az osztrák fővárosból azok nélkül indulnak tovább.
A MÁV szerint hiába tárgyaltak, egyoldalú döntést hozott az osztrák vasúttársaság.
Ha késik a Budapestről induló vonat, az nem boríthatja fel Ausztria vasúti közlekedését.
Nem jár majd a Railjet Budapest és München között, Bécsig lehet vonatozni, ott át kell majd szállni. De a győri vonal felújítása és az így kieső járatok miatt borítékolható, hogy a Railjetek tömve lesznek. Vitézy Dávid szerint az osztrák vasút többször is figyelmeztette a MÁV-ot, hogy nem lesz jó vége a késéseknek a nemzetközi vonalon. A MÁV szerint az osztrák vasúttársaság egyoldalúan lépett.
Elég csak felszállni a Keleti pályaudvaron a Budapest-Salzburg vonatra, és máris siemenses bemutatón találja magát az ember. Az osztrák vasút ugyanis a német vállalat által gyártott járművekkel teljesíti Railjet járatait. Könnyű erre rájönni, a mozdonyok ütközőin ott a Siemens felirat. Persze a vonat egyébként is olyan dolog, melyen egy laikus is kimondatlanul érzi egy ipari nagyvállalat szakembereinek keze nyomát. Egy koncertteremben, egy sörfőzdében vagy egy stadionban ülve már kevésbé nyilvánvaló a mérnöki teljesítmény. Pedig ott van az – ebbe leshettünk bele a színfalak mögött Salzburgban.
A 19-20 évesek jelentkezhetnek a bérletekért, a magyar fiatalok között 1100-at fognak kiosztani.
Halálra gázolt egy embert a Railjet vonat hétfő este Győr és Öttevény között - közölte a Mávinform.
Súlyos büntetést kapott a vonaton egy levelezős diák, aki nem tudta, hogy ő nem jogosult félhavi tanuló bérlet váltására. Előtte a szelvényt 17 kalauz ellenőrizte, de senki sem kötött bele. Ráadásul korábban a jegypénztáros ajánlotte neki a félhavi bérletet, de később ezt nem volt hajlandó elismerni. A MÁV szerint az utasnak kell tudnia, milyen kedvezményekre jogosult.
A 250 embert – férfiakat, nőket és gyerekeket – buszokkal a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság határrendészeti osztályára szállították. Nyilatkozniuk kell, hogy folyamodnak-e Magyarországon menekültstátuszért. Ha igen, a bevándorlási hivatalnak kell foglalkoznia az ügyükkel.
Valószínűleg koszovóiak azok a migránsok, akiket leszállítottak a rendőrök hétfő délelőtt a Budapestről Bécsbe tartó railjetről Győrben. A Kisalföld szerint 250 emberről van szó, köztük gyerekekről. A lap úgy tudja, hogy volt érvényes jegyük Bécsig, iratokat viszont nem tudtak felmutatni.
A Magyarország és Németország közötti railjet vonatok, valamint a Kálmán Imre vonatpár, illetve a Metropol vonatpár korlátozás nélkül közlekedik, de a munkabeszüntetés miatt késésekkel számolni kell.