Mégsem hétfőtől, hanem szerdától vágják le a nyugat-európai vasúthálózatról a MÁV-ot

A Railjetek a hét első két napján még a megszokott módon közlekednek, csak szerdától kell átszállni Bécsben annak, aki továbbutazna.

  • hvg.hu hvg.hu
Mégsem hétfőtől, hanem szerdától vágják le a nyugat-európai vasúthálózatról a MÁV-ot

Hétfő helyett szerdától vágja le a Budapestről induló Railjet vonatokat Nyugat-Európa vasútközlekedéséről az osztrák vasút (ÖBB). A változtatásról a MÁV információs oldala számolt be, az ÖBB vasárnap esti tájékoztatása alapján.

"Az osztrák vasúttársaság vasárnap esti tájékoztatása szerint október 2. helyett csak 4-én, szerdától fognak rövidebb útvonalon közlekedni a felsorolt Railjet xpress járatok ((rjx 60, rjx 62, rjx 64, rjx 66, rjx 68). Addig továbbra is teljes útvonalon járnak a Budapest-Keleti pályaudvarról 7:40 és 15:40 között kétóránként Bécsen át Münchenbe induló Railjetek is, Bécsben nem kell átszállni!"

– áll a MÁV oldalán.

Mint ismert, az ÖBB pénteken, egyoldalú döntéssel levágta a Railjet-járatokat Nyugat-Európáról, az eredeti terv szerint október 2. és 26. között. Ez tehát most október 4-26-ra módosult. A változtatás oka, hogy a Budapestről induló Railjetek nem voltak képesek pontosan megérkezni Bécsbe, a szeptember 18. óta tartó magyarországi pályafelújítási munkák miatt. Ezzel felborult az ausztriai vasúti közlekedés is, ebből lett elege az ÖBB-nek. Aki tehát október 4. és 26. között magyarországi indulással Bécsnél távolabb akar utazni Railjettel, annak az osztrák fővárosban át kell szállnia. Azonban nem garantált, hogy eléri a csatlakozást, mert a késő Railjeteket a Bécsből induló osztrák vonatok nem fogják bevárni.

Frissítés: A levágás október 4. és 26. között van érvényben. Az eredeti cikkben az eredeti ÖBB-közlésnek megfelelően október 28. volt a záró dátum, de a MÁV hétfő délutáni közleményében már 26. az utolsó nap, így ennek megfelelően utólag átírtuk a szóban forgó dátumot.

Már a vonatpótlóbusz-pótló vonatot is bevetette a MÁV, mielőtt kiakadtak az osztrákok

Az osztrák vasúttársaság állítja, hogy kommunikált a MÁV-val a hibákról, mielőtt levágta a magyar vonatokat a nyugati vasúthálózatról, a magyar reakcióra még várni kell. Megnéztük, mennyire indokolják a késések a szokatlanul barátságtalan osztrák lépést, és hogy milyen gondok voltak, amíg ide eljutottak.


Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.