Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A lap kalkulációja szerint a 35 éves koncessziós időszak alatt jöhet össze ennyi nyereség az MKIF Zrt.-nek.
Amikor tavaly szeptemberben átvette az állami gyorsforgalmi utak nagy részének az üzemeltetését az állami Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től egy 35 éves koncesszió keretében a Mészáros Lőrinc és Szíjj László tulajdonában lévő Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt., már lehetett sejteni, hogy a konzorcium jól jár, mostanra pedig kiderült, hogy valóban milliárdos volt a profit – írja a G7.hu.
A lap számításaiból kiderül, hogy csupán négy hónap alatt (2022. szeptember 1-je és december 31-e között) az üzemeltetésre létrehozott MKIF és a hat fejlesztő társaság – amelyekben Szíjj és Mészáros magántőkelapjai a tulajdonosok –
6,5 milliárd forint adózott eredményhez jutottak, ami az állami rendelkezési díj összege alapján 15 százalékos profitárának felel meg.
Erre az évre a költségvetésben nettó 143 milliárd forintos koncessziós díjat terveztek – ez a büdzsé 0,4 százaléka –, ami csak az 1237 kilométer autópálya üzemeltetését fedezi, vagyis minden egyes meglévő sztrádakilométer fenntartása nettó 116 millió forintba kerül.
A koncessziós szerződés értelmében építeniük is kell majd autópályákat Mészároséknak, ám azt, hogy milyen arányban kapnak pénzt az üzemeltetésért és az építésért, nem tudni: titkos szerződések tartalmazzák. Azt pedig sem a konzorcium, sem pedig az állam nem árulja el, pontosan mikor és mennyit kell majd építeni.
A lap megkeresésére az MKIF azt közölte, hogy három év alatt 538 kilométer autópályát kell szintre hozni és karbantartani, ami százmilliárdos nagyságrendű költséggel jár, ugyanakkor a G7 ennél jóval alacsonyabb, 35-60 milliárd forintos összeget becsül költségként.
A lap azt is megjegyezte, hogy a konzorcium megpróbálja eltitkolni a valódi profitját. Mint írták, az MKIF nyeresége a 43 milliárdos árbevétel mellett kevesebb, mint 139 millió forint, aminek fő oka azonban az, hogy szinte a teljes árbevételét átadta az alvállalkozásainak.
Kalkulációjuk szerint az MKIF 19,6 milliárdos profittal számolhat majd évente, ami 35 év alatt 684 milliárd forintos nyereséget jelent.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek – derül ki a HVG toplistáiból.