Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A lap kalkulációja szerint a 35 éves koncessziós időszak alatt jöhet össze ennyi nyereség az MKIF Zrt.-nek.
Amikor tavaly szeptemberben átvette az állami gyorsforgalmi utak nagy részének az üzemeltetését az állami Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től egy 35 éves koncesszió keretében a Mészáros Lőrinc és Szíjj László tulajdonában lévő Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt., már lehetett sejteni, hogy a konzorcium jól jár, mostanra pedig kiderült, hogy valóban milliárdos volt a profit – írja a G7.hu.
A lap számításaiból kiderül, hogy csupán négy hónap alatt (2022. szeptember 1-je és december 31-e között) az üzemeltetésre létrehozott MKIF és a hat fejlesztő társaság – amelyekben Szíjj és Mészáros magántőkelapjai a tulajdonosok –
6,5 milliárd forint adózott eredményhez jutottak, ami az állami rendelkezési díj összege alapján 15 százalékos profitárának felel meg.
Erre az évre a költségvetésben nettó 143 milliárd forintos koncessziós díjat terveztek – ez a büdzsé 0,4 százaléka –, ami csak az 1237 kilométer autópálya üzemeltetését fedezi, vagyis minden egyes meglévő sztrádakilométer fenntartása nettó 116 millió forintba kerül.
A koncessziós szerződés értelmében építeniük is kell majd autópályákat Mészároséknak, ám azt, hogy milyen arányban kapnak pénzt az üzemeltetésért és az építésért, nem tudni: titkos szerződések tartalmazzák. Azt pedig sem a konzorcium, sem pedig az állam nem árulja el, pontosan mikor és mennyit kell majd építeni.
A lap megkeresésére az MKIF azt közölte, hogy három év alatt 538 kilométer autópályát kell szintre hozni és karbantartani, ami százmilliárdos nagyságrendű költséggel jár, ugyanakkor a G7 ennél jóval alacsonyabb, 35-60 milliárd forintos összeget becsül költségként.
A lap azt is megjegyezte, hogy a konzorcium megpróbálja eltitkolni a valódi profitját. Mint írták, az MKIF nyeresége a 43 milliárdos árbevétel mellett kevesebb, mint 139 millió forint, aminek fő oka azonban az, hogy szinte a teljes árbevételét átadta az alvállalkozásainak.
Kalkulációjuk szerint az MKIF 19,6 milliárdos profittal számolhat majd évente, ami 35 év alatt 684 milliárd forintos nyereséget jelent.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Három új telefonnal és három új okosórával állt elő idén nyári Samsung Unpacked eseményén a legnagyobb androidos gyártó.
A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.
Kiara Lord posztolt egy szelfit.
Kvízjátékunk egyszerű: a négy megadott névből három a képzelet szüleménye, egy pedig valóban létezik. De vajon melyik?
A friss jelentés szerint ki kellett volna zárni az MNB-elnök fiának barátja, Somlai Bálint cégét.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?
Az 51 éves brit szakember húsz éven át dolgozott a Red Bullnál.
Nemcsak kegyeleti célból, hanem a kíváncsiskodók miatti torlódások megelőzésére is.