Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Mosóczi László a MÁV–START és a Volán közös vezérigazgatója. A közös igazgatóságban és felügyelőbizottságban több kormányközeli bankár is széket kapott.
Folytatódik a MÁV–VOLÁN-csoport integrációja, miután az állam tulajdonosi jogait gyakorló, Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) részvényesi határozatában úgy rendelkezett, hogy 2023. december elsejétől közös vezérigazgató és egyesített igazgatóság irányítja a MÁV-START és a Volánbusz tevékenységét – olvasható a vállalatcsoport közleményében.
Az egységes irányítású két társaság közös vezérigazgatójának Mosóczi Lászlót, a MÁV-START vezérigazgatóját kérte fel a közgyűlés.
Ezzel párhuzamosan a vasúti személyszállító vállalat és a Volánbusz eddigi igazgatóságainak egységesítésével létrejött a két cég új, immár azonos tagokból álló igazgatósága is, amelynek elnöke Barna Zsolt, a Waberer’s vezérigazgatója, tagjai pedig ifj. Chikán Attila, Lantos István, Németh Lászlóné, Sors László, Puskás András és Vida József lettek.
Szintén azonos tagokat delegált az ÉKM a két vállalat felügyelőbizottságába, így mindkét testület elnöke Hegedüs Éva, tagjai pedig Naszvadi György, illetve Dancsó József és Szarvas Ferenc lettek.
Az autóbuszos közszolgáltató vállalat eddigi vezérigazgatója, Kruchina Vince a jövőben a Volánbusz általános vezérigazgató-helyetteseként folytatja szakmai pályafutását, továbbá a MÁV–START menedzsmentjét támogatja munkájával. A MÁV–VOLÁN-csoport egészének tevékenységét, a közlekedésfejlesztési stratégia végrehajtását továbbra is Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója irányítja.
A MÁV és a Volán egyesítése 2020 közepén kezdődött, amikor Mager Andrea állami vagyonért felelős miniszter a Volánt a MÁV alá rendelte. A két vállalat egyesítésének már sokadszor esett neki a kormány, az összevonás terve nem sokkal a 2010-es kormányváltás után már felbukkant, aztán szinte kétévente előkerült egy terv erre vonatkozóan, többféle változatban.
Lázár János a közlekedési terület átvétele után rapid módon nevezett ki több mint harminc vezetőt az állam közlekedési cégeihez. Sok sikeres menedzser volt köztük, de kevesen láttak közelről közlekedési vállalatokat. Ugyanez igaz a most kinevezettekre is, adva, hogy az egyesített testületekben nagyrészt a korábbi kinevezettek maradtak.
A teljesség igénye nélkül: Vida József és Hegedüs Éva bankár, Sors László, az adóhivatal korábbi vezetője, Németh Lászlóné fejlesztési miniszter és államtitkár volt.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Amióta a légitársaságok súlyos tízezreket számolnak fel a poggyászért, az nyer, aki megtanul praktikusan pakolni. Jobb előre felkészülni, hogy amikor tényleg odajutunk, pár perc alatt végezzünk vele, és a helyszűke se okozzon gondot. Íme tíz tipp egy veterán utazótól, hogy indulás előtt és után is flottul menjen minden.
Lehetséges forgatókönyvek.
Erről ír a világsajtó.
Donald Trump legutóbb a Juventus focistáit hozta kínos helyzetbe.
Furcsa részeletek derültek ki a HUN-REN Irányító Testületének üléséről. Miért szavaz valaki igennel az átalakításra, ha aztán lemond?
A nemzetközileg elismert kutató 91 éves volt.
Többféle nézetben is rá lehet nézni az éppen közlekedő vonatokra.