Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Szerdától a MÁV gyakorolja a tulajdonosi jogokat a Volánbusz felett.
Mager Andrea tárca nélküli miniszter keddi rendeletében a MÁV alá rendelte a Volánbuszt, amelyet eddig ő maga felügyelt közvetlenül. Tehát a vasút gyakorolja a busztársaság tulajdonosi jogait. A Volánbusz és a MÁV közös cégbe olvasztásának eddig legalább ötször futottak neki, mindhiába. Még mindig egymással párhuzamosan működik két állami cég ugyanazokon az útvonalakon.
A miniszter az MTI-nek küldött sajtóanyagban úgy nyilatkozott, hogy már július 15-től átkerülnek a tulajdonosi jogok a MÁV-hoz. A minisztérium szerint a lépés az állami tulajdonú közlekedési szolgáltató társaságok összehangolt, egységes közlekedésszakmai működtetésének és közös stratégiai irányításának hosszú távú erősítése érdekében történt.
A közlemény szerint az egységes irányítási struktúra megteremtésével megvalósul az a kormányzati szándék, hogy a jövőben az ország valamennyi településén javuljon a közösségi közlekedési közszolgáltatás, a vidéki lakosok mobilitásának biztosítása, a városi és agglomerációs forgalom pedig a környezetkímélő közösségi közlekedésre terelődjön át.
Egységes autóbuszos és vasúti menetrend is jöhet a jövőben, mindez egységes jegy- és tarifa rendszerrel, utastájékoztatással és arculattal. A miniszter szerint a társaságok önállósága, szakmai irányítása, a társaságok által ellátott személyszállítási feladatok nem változnak.
Az irányítási struktúra változásával kiemelt hangsúlyt kap a közlekedési szakmában dolgozók szociális biztonságának és megbecsülésének további erősítése, a munkahelyek megőrzése, illetve a közlekedésben dolgozók hivatásának és életpályamodelljének versenyképessé és vonzóvá tétele - áll a közleményben.
A MÁV és a Volán egyesítésének már sokadszor esett neki a kormány. Az összevonás terve nem sokkal a 2010-es kormányváltás után már felbukkant, aztán szinte kétévente előkerült egy terv erre vonakozóan, többféle változatban. Utoljára tavaly decemberben szivárgott ki egy ötlet a két cég összegyúrására, akkor az Innovációs és Technológiai Minisztérium alá toltak volna be egy a MÁV-ból és a Volánból összegyúrt holdingot.
Orbán Viktor miniszterelnök egyébként még 2012-ben mondta, hogy „a MÁV átalakításába beletörött a bicskánk, vagy ha bele nem is törött, benne maradt.” De akkor hozzátette: „azért még talán van rá esélyünk.”
Frissítés
A nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter közleményben jelezte, hogy "a rábízott feladat sikeres teljesítése után" távozik a Volánbusz Zrt. éléről Dávid Ilona. Az elnök-vezérigazgatót még Mager Andrea tárca nélküli miniszter kérte fel 2018 augusztusában a Volán-társaságok reorganizációjára, újjászervezésére.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.