A végtelen lehetőségek iparága
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Úgy tűnik, a Magyar Vagon közel áll a spanyol Talgo járműgyártó felvásárlásához. A spanyol kormány még megakadályozhatja az ügyletet, de a magyar kormány keményen lobbizik Madridban. A Magyar Vagont az állam Moszkvával együttműködve rakta össze Szalay-Bobrovniczky Kristófnak, illetve a cég immár ismeretlen tulajdonosának.
Egy magyar cégcsoportra hivatkozva függesztették föl a spanyol Talgo járműgyártó részvényeinek tőzsdei kereskedését. A spanyol értékpapír-felügyelet (La Comisión Nacional del Mercado de Valores) nem nevezte meg a céget, de a spanyol sajtó a Magyar Vagon Zrt.-ről beszél. Pontosabban a mostani ajánlatot eszerint a cégcsoporthoz tartozó Dunakeszi Járműjavító Kft. tette a Talgo 100 százalékára – írja a Magyar Vasút szakportál.
A mostani felfüggesztés már a végleges és teljes átvétel szándékát jelenti. Novemberben 5 euró volt a részvényenként kínált ár, februárra ez 4,8 euróra ment le, de némileg ez is a pillanatnyi kereskedési árfolyam fölött van.
A Madrid melletti Las Rozas-i vasútijármű-gyártó sorsát azonban nem feltétlenül a magyar felvásárlási ajánlat döntheti el. Spanyolországban is hoztak ugyanis különleges törvényeket Oroszország ukrajnai inváziója után, az egyik ilyen korlátozza a Talgo esetében most szóban forgó tőzsdei felvásárlásokat. Ennek értelmében bármi is zajlik a vevőként föllépő külföldi cég és a részvényesek között, a társaság átvételét a kormány megakadályozhatja – emlékeztet a Magyar Vasút.
Az El Confidencial úgy tudja, hogy
a magyarok az időközben eltelt csaknem három hónap alatt nem tétlenkedtek, hanem professzionális PR-cég bevonásával próbálták meggyőzni Pedro Sánchez miniszterelnök környezetét.
A baloldali kormány eddig nem ellenezte nyilvánosan az ügyletet, de ettől még mondhat igent is és nemet is a felvásárlásra.
A Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter által gründolt Magyar Vagon 2023 őszén szerezte meg a MÁV-tól a Szolnoki Járműjavító többségi tulajdonrészét is a Dunakeszi Járműjavító után. A cég az oroszok kiszállása után egyedül teljesíti a teljes, egymilliárd eurós egyiptomi kocsimegrendelést. Az egyiptomi megrendelés eredetileg orosz–magyar kooperáció volt, tipikus NER-konstrukcióban. A finanszírozást az orosz és a magyar állami eximbankok biztosították Kairónak, a gyártásban a Transmashholding (TMH) tveri gyára és a DJJ vett részt. Utóbbit még előbb megvásárolta a TMH magyarországi leányvállalata, amelyben részesedést kapott a Magyar Vagon –
a cég alapító-tulajdonosa Szalay-Bobrovniczky Kristóf jelenlegi honvédelmi miniszter.
Miután Oroszország megtámadta Ukrajnát, Moszkva kiszállt az üzletből, a DJJ-t tulajdonló TMH-céget átkeresztelték Ganz MaVagra, és egyedüli tulajdonosa a Magyar Vagon lett. A másik, az egyiptomi megrendelést könyvelő TMH-leányba pedig
a Magyar Vagon mellé belépett, feles tulajdonrésszel, a Habony Árpád köréhez sorolt Tombor András
frissen gründolt Cato Investments Zrt.-je. Miniszteri kinevezése után Szalay-Bobrovniczky kiszállt a Magyar Vagonból. Legalábbis látszatra: a cég új tulajdonosa a Solva II. magántőkealap. A NER elitje előszeretettel tartja vagyonát átláthatatlan magántőkealapokban,
erről sem tudni, kinek a vagyona van benne, az alapot mindenesetre Hernádi Zsolt Mol-vezér alapkezelője kezeli.
Az oroszok nemcsak a gyártásból szálltak ki, hanem a finanszírozásból is, az orosz eximbank helyét átvette a magyar. Végső soron a magyar állam szépen összerakta a hazai vasútijármű-gyártás jelenét és jövőjét magába olvasztó Magyar Vagont a tulajdonosának – akárki legyen is az –, miután eladta neki a két járműjavítót, és a jelek szerint egyelőre az egész projektet nagyrészt az Eximbank finanszírozza.
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Rövid távra is érdemes az időszakosan szabad forrásokat hozamot termelő formában tartani.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.