Az Orbán-közeli üzletember és az oroszok már szállítják Egyiptom új vasúti kocsijait

Június végére megérkezik Egyiptomba az első adag abból az 1300 vasúti kocsiból, amelyeket az orosz Transzmasholding magyarországi leánya szállít le – amelyben tulajdonrésze van a magyar kormányszóvivő férjének.

  • hvg.hu hvg.hu
Az Orbán-közeli üzletember és az oroszok már szállítják Egyiptom új vasúti kocsijait

Az orosz–magyar vegyesvállalat elkezdte leszállítani az első adagot az egyiptomi állami vasúttársaság által rendelt 1300 darab vasúti kocsiból – írja az Egyptindependent.com. Az első 31 kocsi várhatóan június végére megérkezik Egyiptomba, 22 már úton van – közölte a vasúttársaság elnöke. A kocsik Magyarországon lebonyolított tesztjei sikeresek voltak, nem találtak problémákat, további tesztek még folyamatban vannak Egyiptomban a már áprilisban leszállított tesztpéldánnyal.

A megrendelést papíron egy magyar cég, a Transmashholding Hungary Kft. teljesíti – ez az orosz állami Transzmasholding közlekedési konglomerátum magyarországi leánya, amelyben tulajdonrésze van egy bizonyos Magyar Vagon Zrt.-nek. A Magyar Vagon tulajdonosa Szalay-Bobrovniczky Kristóf, volt londoni nagykövet, Habony Árpád miniszterelnöki tanácsadó üzlettársa, Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő férje.

Transmashholding

A pénzügyi fedezetet a több mint egymilliárd euró értékű üzlethez a magyar és az orosz exportfinanszírozási bankok együtt biztosítják, a megállapodás életbe lépéséről 2020. április 20-án számolt be az orosz Transzmasholding. Az eredeti hírek szerint a megállapodás része volt, hogy az oroszok a megrendelés jelentős részét Magyarországi gyártókapacitások igénybevételével teljesítik, de erről mostanában már nem esik szó, a Transzmasholding április végi közleményében sem beszélt magyarországi gyártásról.

Pedig ehhez minden bizonnyal a Dunakeszi Járműjavítót nézték ki, amelyet a magyar kormány rendeletileg adott el a Transzmasholdingnak. A TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt. május végén jelentették be, hogy egy általuk közösen irányított vállalkozás (egy másik magyarországi Transzmas-cég, a TMH Hungary Invest Zrt.) révén megvásárolják a Dunakeszi Járműjavító Kft. üzletrészeinek 90 százalékát a MÁV Zrt.-től és a magyar államtól. Mivel az egyiptomi rendelés teljesítése még sokáig eltart majd, van rá esély, hogy végül a Dunakeszi Járműjavító is részt tud benne venni.

A Járműjavítót megvette volna a Stadler is, amely KISS motorvonatokat gyártott ott a MÁV-nak. Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország ügyvezető igazgatója 2019 augusztus 21-én azt nyilatkozta a hvg.hu-nak a további megrendelésekről, hogy felbontják a szerződést, amennyiben a vállalat valamelyik közvetlen versenytársuk tulajdonába kerül, hisz nem szeretnék, ha a rivális vasúti járműgyártó, a Transzmas rálátna a gyártási folyamatokra.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.