Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Június végére megérkezik Egyiptomba az első adag abból az 1300 vasúti kocsiból, amelyeket az orosz Transzmasholding magyarországi leánya szállít le – amelyben tulajdonrésze van a magyar kormányszóvivő férjének.
Az orosz–magyar vegyesvállalat elkezdte leszállítani az első adagot az egyiptomi állami vasúttársaság által rendelt 1300 darab vasúti kocsiból – írja az Egyptindependent.com. Az első 31 kocsi várhatóan június végére megérkezik Egyiptomba, 22 már úton van – közölte a vasúttársaság elnöke. A kocsik Magyarországon lebonyolított tesztjei sikeresek voltak, nem találtak problémákat, további tesztek még folyamatban vannak Egyiptomban a már áprilisban leszállított tesztpéldánnyal.
A megrendelést papíron egy magyar cég, a Transmashholding Hungary Kft. teljesíti – ez az orosz állami Transzmasholding közlekedési konglomerátum magyarországi leánya, amelyben tulajdonrésze van egy bizonyos Magyar Vagon Zrt.-nek. A Magyar Vagon tulajdonosa Szalay-Bobrovniczky Kristóf, volt londoni nagykövet, Habony Árpád miniszterelnöki tanácsadó üzlettársa, Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő férje.
A pénzügyi fedezetet a több mint egymilliárd euró értékű üzlethez a magyar és az orosz exportfinanszírozási bankok együtt biztosítják, a megállapodás életbe lépéséről 2020. április 20-án számolt be az orosz Transzmasholding. Az eredeti hírek szerint a megállapodás része volt, hogy az oroszok a megrendelés jelentős részét Magyarországi gyártókapacitások igénybevételével teljesítik, de erről mostanában már nem esik szó, a Transzmasholding április végi közleményében sem beszélt magyarországi gyártásról.
Pedig ehhez minden bizonnyal a Dunakeszi Járműjavítót nézték ki, amelyet a magyar kormány rendeletileg adott el a Transzmasholdingnak. A TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt. május végén jelentették be, hogy egy általuk közösen irányított vállalkozás (egy másik magyarországi Transzmas-cég, a TMH Hungary Invest Zrt.) révén megvásárolják a Dunakeszi Járműjavító Kft. üzletrészeinek 90 százalékát a MÁV Zrt.-től és a magyar államtól. Mivel az egyiptomi rendelés teljesítése még sokáig eltart majd, van rá esély, hogy végül a Dunakeszi Járműjavító is részt tud benne venni.
A Járműjavítót megvette volna a Stadler is, amely KISS motorvonatokat gyártott ott a MÁV-nak. Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország ügyvezető igazgatója 2019 augusztus 21-én azt nyilatkozta a hvg.hu-nak a további megrendelésekről, hogy felbontják a szerződést, amennyiben a vállalat valamelyik közvetlen versenytársuk tulajdonába kerül, hisz nem szeretnék, ha a rivális vasúti járműgyártó, a Transzmas rálátna a gyártási folyamatokra.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.