Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
“A magyar vezetőség jelenleg is lobbizik azért, hogy magyar munkavállalók ne legyenek elküldve, most az első körben az összes kirgiz kollégát bocsájtották el” – tudta meg az RTL az egyik ott dolgozótól.
Több száz dolgozót küldtek el pénteken az iváncsai akkumulátorgyárból – erről beszéltek a munkások az RTL Híradónak, és így tudják a szakszervezetnél is. Egy érintett azt írta: a műszak közepén szóltak nekik, hogy pakolják össze a cuccaikat, mert ki vannak rúgva. A szakszervezet úgy tudja, kölcsönzött munkaerőt és többnyire vendégmunkásokat küldtek el.
Bod Péter Ákos közgazdász szerint ennek az lehet az oka, hogy Európában a vártnál kevesebb elektromos autót adnak el. Az RTL kereste a gyárat, de nem válaszoltak.
Az iváncsai akkumulátorgyárban már működnek a gyártósorok, igaz, egyelőre nem indult el a termelés, csak a tesztüzem zajlik. Pénteken azonban több száz embert elküldtek. Egyikük, aki munkaerőkölcsönző cégen keresztül dolgozott a gyárban, így írt erről az RTL Híradónak:
Délután kettőkor jött a műszakvezetőnk. Kiabált, hogy jöjjön mindenki ide, mert baj van.
A dolgozó szerint ekkor mondták meg nekik, hogy ki vannak rúgva.
Voltak előzetes információk, hogy elbocsátások várhatók, viszont erre így senki nem volt felkészülve, hogy ilyen hirtelen és ilyen sok ember
– fogalmazott egy dolgozó.
A Magyar Vegyipari Dolgozók Szakszervezeti szövetségének elnöke szerint másfél hete tárgyaltak a céggel a bérekről. Nem tudtak megállapodni, de azt megígérték nekik, hogy a saját dolgozóikat nem bocsájtják el. Információik szerint jelenleg kizárólag kölcsönzött munkavállalóról van szó, több mint ezer főről tudnak – magyarázta Székely Tamás, a szakszervezet elnöke.
Ezt az ott dolgozók is így tudják. “A magyar vezetőség jelenleg is lobbizik azért, hogy magyar munkavállalók ne legyenek elküldve, most az első körben az összes kirgiz kollégát bocsájtották el” – tudta meg az RTL az egyik ott dolgozótól.
Bod Péter Ákos közgazdász szerint a kirúgások mögött az állhat, hogy a korábbi tervekhez képest sokkal kevesebb elektromos autót adnak el Európában.
Sajnos az a magyar iparpolitika, ami az összeszerelő üzemmé tette ezt az iparágat, ez most megbosszulja magát, mert a kockázat az Magyarországon van
– fűzte hozzá Bod Péter Ákos.
Az iváncsai dolgozók úgy tudják, hétfőn folytatódnak az elbocsátások.
Április elején többeket kórházba kellett szállítani, miután szúrós szag terjedt a gyárban:
Az RTL teljes riportja itt:
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy héten belül két, egymásnak teljesen ellentmondó nyilatkozatot tett a honvédelmi tárca arról, hogy kerültek-e Szerbiába magyar harcjárművek. Mi történhetett valójában a BTR-ekkel?
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
A városi ügyvédi kamara szerint az embereket „önkényes, igazságtalan és törvénytelen fogva tartással fosztották meg szabadságuktól”.
Sok tekintélyelvű politikus régi, jól ismert módszere a kisebbségek kirekesztése, ám ez recept Magyarországon immár beleütközött a saját korlátaiba.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A feltételezett elkövetőt holtan találták meg.
Bekussol, sunyít, mentegeti magát, hazudik, lapul.
Csak egy vesztese volt a Pride-nak.