Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ha a gépjármű- és alkatrészüzleteket nem nézzük, akkor most először csökkent 100 ezer alá a kiskereskedelmi egységek száma Magyarországon.
Nem enyhül a boltbezárási hullám, írja a Központi Statisztikai Hivatal adataira hivatkozva a Portfolio. Tavaly év végén 106 300 kiskereskedelmi üzlet működött az országban, a fél évvel korábban felvett adatokhoz képest ez 3,6 százalékos csökkenés, vagyis
hat hónap leforgása alatt 3955 bolt zárt be Magyarországon.
Ha ebből levonjuk a 7150, gépjármű- és alkatrész-értékesítéssel foglalkozó céget (amelyek a KSH azért számol külön, mert ezek jellemzően nem a lakossági szegmenst szolgálják ki), akkor most először 100 ezer alá csökkent a boltok száma. Ezekből az üzletekből 2005-ben még 157 600 volt, vagyis szűk 20 év alatt 37 százalékkal zuhant a számuk.
Egyetlen boltkategória van, amelynél az elmúlt években újabb egységek nyíltak, illetve az elmúlt fél évben stagnált a számuk. Ezek az állatpatikák, melyekből összesen 215 működik az országban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.