Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az online fizetés az elkövetkező években jelentősen megváltozhat, a felhasználóknak nem kell majd minden fizetéskor jelszavakat megadniuk.
A Mastercard 2030-ig fokozatosan megszünteti a 16 jegyű kártyaszám kézi megadását az online fizetéseknél Európában. A tranzakcióknál megszokott 16 jegyű kártyaszámot egy véletlenszerűen generált “token” fogja helyettesíteni.
Ez azt jelenti, hogy 2030-tól a Mastercard rendszerében az európaiaknak online fizetéskor nem kell többé kézzel megadniuk a kártyaszámukat, függetlenül attól, hogy milyen platformot vagy eszközt használnak.
A Mastercard kedden egy a CNBC-vel folytatott beszélgetésen jelentette be, hogy 2030-ig minden, a hálózatán Európában kibocsátott kártya alkalmas lesz arra, hogy a 16 jegyű kártyaszámot – amelyet mindannyian megszoktunk a tranzakcióknál – egy véletlenszerűen generált “token” helyettesítse.
A cég elmondása szerint bankokkal, fintech cégekkel, kereskedőkkel és más partnerekkel együttműködve azon dolgozik, hogy 2030-ra Európában fokozatosan megszüntesse a kézi kártyaszám-bevitelt az e-kereskedelemben, helyette pedig egy egykattintásos megoldást alkalmazzon az összes online platformon, a felhasználóknak így nem kell majd minden fizetéskor jelszavakat megadniuk.
Lehetővé teszik továbbá, hogy az ügyfelek a pénztárnál egy kattintással fizethessenek, úgy hogy a fizetést hüvelykujjuk lenyomatával, azaz biometrikusan hitelesítik.
A Mastercard szerint ezek az új módszerek drasztikusan csökkentik majd a csalások arányát.
A Juniper Research piackutató cég szerint az online fizetési csalásokból származó veszteségek 2028-ra várhatóan meghaladják a 91 milliárd dollárt, a következő öt évben pedig világszerte több mint 362 milliárd dollárt tesznek ki.
A Mastercard szerint a tokenizáció évente 50 százalékos ütemben növekszik, és jelenleg az összes e-kereskedelmi tranzakció mintegy 25 százalékát biztosítja világszerte a hálózatában.
A Mastercard azt is közölte, hogy a változást Európában vezeti be.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.