EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Az Arad és Nagyvárad közé tervezett gyorsforgalmi út egy szakaszát építené meg egy magyar–román konzorcium.
Gyorsforgalmi út épül Arad és Nagyvárad között, a Nagyvárad és Nagyszalonta közötti, 33,7 kilométeres szakasz kivitelezésére pedig egy magyar–román konzorcium is ajánlatot tett hat másik konzorcium mellett – írja a 24.hu.
A magyar–román konzorcium cégeinek többsége Mészáros Lőrinc üzlettársa, Szíjj László tiszakécskei vállalkozó Duna Aszfalt köré épült csoportjába tartozik.
A magyar cégek egyike a Duna NRG Zrt., az egykori Közgép Zrt., amelyet Simicska Lajos bukása után vett át Szíjj László. Szintén magyar tagja a konzorciumnak a tavalyig Hódmezővásárhelyi Útépítő Kft. néven futó Duna Group Europa Kft., valamint Dobróka Tamás családi cége, a He-Do Útépítő Kft., amelyet a helyi útépítő sikerei miatt egykor Heves és Nógrád vármegye kis-Közgépeként emlegettek.
A hét pályázóból bármelyik is nyeri el a 600 millió euró (mintegy 240 milliárd forint) értékű, uniós forrásokból finanszírozott beruházást, annak 24 hónap alatt át kell adnia a szakaszt, amelyen 32 kisebb híd és felüljáró, valamint egy 5,3 kilométeres leágazás is épül Nagyszalontánál.
Szíjj László központi cége, a Duna Aszfalt Zrt. tavaly 214,5 milliárd forint bevételt és 20,9 milliárdos profitot mutatott ki.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
Lefékezte a külföldi filmek magyarországi forgatását a kormány, miután az államnak egyre nagyobb kihívás az idecsábított mozgóképes produkciók támogatásának finanszírozása. Szakmai berkekben 100–130 milliárd forint beragadt pénzről beszélnek.
Szoboszlai Dominik a HVG-nek adott portréinterjúban beszélt a kislánya születéséről, a Liverpoolról, a vb-selejtezős esélyekről.
A HVG által leleplezetthez hasonló ügy többet nem fordulhat elő.
Nehéz időszak előtt áll a MÁV és az utazóközönség is.